Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Non-textual geographic information and text difficulty and their effect on selection of textbooks of geography

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43925246" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43925246 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Non-textual geographic information and text difficulty and their effect on selection of textbooks of geography

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interactive textbooks are gaining in prominence in the Czech Republic. They are aimed to be potential successors of paper textbooks. These textbooks provide extensions in the form of multimedia and interactive exercises. It is important to verify whether they are capable to attract enough children today. In printed textbooks, there are also differences in the amount of pictures, diagrams etc. The research draws a comparison between 6 textbooks of geography for the 6th form – class including one interactive textbook from the point of the amount of non-textual geographic information divided into categories according to their content (images, photos, diagrams, cartographic parts, tables, etc.). A comparison of text difficulty forms a part of the research using the Method of M. Pluskal.The results may help teachers with choosing the most suitable textbook for their pupils. The survey is followed by a pedagogic experiment where a specific textbook is used and its effect on pupils is verified. This is currently in a process of testing.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Non-textual geographic information and text difficulty and their effect on selection of textbooks of geography

  • Popis výsledku anglicky

    Interactive textbooks are gaining in prominence in the Czech Republic. They are aimed to be potential successors of paper textbooks. These textbooks provide extensions in the form of multimedia and interactive exercises. It is important to verify whether they are capable to attract enough children today. In printed textbooks, there are also differences in the amount of pictures, diagrams etc. The research draws a comparison between 6 textbooks of geography for the 6th form – class including one interactive textbook from the point of the amount of non-textual geographic information divided into categories according to their content (images, photos, diagrams, cartographic parts, tables, etc.). A comparison of text difficulty forms a part of the research using the Method of M. Pluskal.The results may help teachers with choosing the most suitable textbook for their pupils. The survey is followed by a pedagogic experiment where a specific textbook is used and its effect on pupils is verified. This is currently in a process of testing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED 2015 : 9th International Technology, Education and Development Conference : Conference Proceedings

  • ISBN

    978-84-606-5763-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    5311-5316

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    2. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000398586305049