Pythagorova věta
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43926666" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43926666 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24510/19:00007334
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pythagorova věta
Popis výsledku v původním jazyce
"Lesson study" je jedna z forem dalšího vzdělávání učitelů, která má své počátky v Japonsku a v současnosti se rozvíjí i v jiných zemích světa. Poskytuje učitelům možnost učit se hlouběji porozumět výuce pomocí spolupráce s jinými učiteli, v rámci níž se zabývají jak matematikou, tak způsoby výuky a snahou porozumět, jak se žáci učí a jak uvažují. Zahraniční výzkumy ukazují, že LS představuje vysoce účinný způsob dalšího vzdělávání učitelů u učitelů z praxe. V letech 2014 a 2015 skupina pěti didaktiček z různých univerzit připravujících učitele realizovala jeden cyklus LS u učitelů matematiky s cílem ověřit, zda a jak je tato podoba dalšího vzdělávání učitelů realizovatelná v českých podmínkách. Výsledky ukazují, že lesson study je vhodnou formou zvyšování kompetencí učitelů. Autorka kapitoly pracovala s týmem učitelů matematiky na 2. stupni základní školy, kteří společně zpracovali téma Pythagorova věta, pořídili videonahrávky hodin a provedli jejich detailní analýzu.
Název v anglickém jazyce
The Pythagorean Theorem
Popis výsledku anglicky
"Lesson study" (LS) is a form of continuing education for teachers, which has its origins in Japan and is currently being developed in other countries. It gives teachers the opportunity to learn a deeper understanding of teaching through collaboration with other teachers. Teachers deal with mathematics and methods of teaching and trying to understand how students learn and how they think. Foreign research shows that the LS represents a highly effective way to continuing teacher training for teachers of the practice. In 2014 and 2015 a group of five didacticians from different universities preparing teachers implemented the one cycle for mathematics teachers with LS in order to verify whether and how this form of continuing education for teachers is feasible in Czech conditions. The results show that the lesson study is an appropriate form of increasing the competence of teachers. The author of the chapter worked with a team of teachers of mathematics at second level of primary school, who together worked out the theme of the Pythagorean theorem, lessons recorded on video and made detailed analysis.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů