Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tasks promoting prospective mathematics teachers' reflective skills: Focus on individual differences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10401307" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10401307 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/9789004418967_003" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1163/9789004418967_003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/9789004418967_003" target="_blank" >10.1163/9789004418967_003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tasks promoting prospective mathematics teachers' reflective skills: Focus on individual differences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter aims to show how specific tasks developed reflective thinking in future mathematics teachers and to point out individual differences in this development. The theoretical framework consists of reflection, practice-based tasks in teacher education, writing narratives, using videos in teacher education. The tasks were assigned both in mathematics education courses and in the accompanying teaching practice. They included writing teaching plans and hypothetical teaching plans, reporting on the teaching of others and critical incidents observed in mathematics lessons and tasks based on the analysis of the video of mathematics lessons. Two case studies of future mathematics teachers illustrate how future teachers learn from the tasks assigned during the two--year master&apos;s study and in what way (and why) their learning from the tasks differed. One implication of the chapter is that we should be cautious about making inferences about individuals based on one or two tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Tasks promoting prospective mathematics teachers' reflective skills: Focus on individual differences

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter aims to show how specific tasks developed reflective thinking in future mathematics teachers and to point out individual differences in this development. The theoretical framework consists of reflection, practice-based tasks in teacher education, writing narratives, using videos in teacher education. The tasks were assigned both in mathematics education courses and in the accompanying teaching practice. They included writing teaching plans and hypothetical teaching plans, reporting on the teaching of others and critical incidents observed in mathematics lessons and tasks based on the analysis of the video of mathematics lessons. Two case studies of future mathematics teachers illustrate how future teachers learn from the tasks assigned during the two--year master&apos;s study and in what way (and why) their learning from the tasks differed. One implication of the chapter is that we should be cautious about making inferences about individuals based on one or two tasks.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    International Handbook of Mathematics Teacher Education: Volume 2: Tools and Processes in Mathematics Teacher Education

  • ISBN

    978-90-04-41897-4

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    55-84

  • Počet stran knihy

    444

  • Název nakladatele

    Brill/Sense

  • Místo vydání

    Leiden

  • Kód UT WoS kapitoly