Využití videozáznamů v učitelském vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00025970" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00025970 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Nutzen von Videobeispielen in der LehrerInnenbildung
Popis výsledku v původním jazyce
Im Beitrag wird gezeigt, wie die Reflexionsfähigkeit der künftigen LehrerInnen anhand von Videoaufzeichnungen von konkreten Unterrichtsepisoden stimuliert werden kann. Verschiedene Formen und Szenarien der Nutzung von Unterrichtsvideos werden vorgestellt. Das Hauptaugenmerk liegt auf der Präsentation von Entwicklung einer videobasierten Lernumgebung für LehrerInnenbildung (CPV-Lernumgenung). Die Videobeispiele werden im Rahmen des Projektes CPV Videostudie aufgenommen, sie ermöglichen den künftigen LehrerInnen die unterrichtliche Praxis aus kritischer Distanz zu betrachten und auf der kognitiven Ebene zu reflektieren.
Název v anglickém jazyce
The use of video examples in teacher education
Popis výsledku anglicky
The paper presents ways of using video samples of lessons to stimulate the development of the reflective competence in future teachers. Various techniques and procedures of using video data in teacher education are discussed. Concrete steps in developinga video-based e-learning environment for teacher education are presented. The video samples were collected within the CPV Video Study project; they enable future teachers to observe the practice of teaching from a critical point of view and to reflect upon it on the cognitive level.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lehrer/-innenbildung in Europa
ISBN
978-3-7000-0826-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
LIT Verlag
Místo vydání
Wien
Místo konání akce
Wien
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—