Art Creation as a Way to Learning in Art Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43927392" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43927392 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Art Creation as a Way to Learning in Art Education
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the chapter is to reach broader didactic generalisation which allows us to think about interdisciplinary relationships, be it among various approaches in the field of expressive disciplines or in relations to other educational areas. Explanations are derived from the theory of concept integration - "blending" (Turner & Fauconnier, 2002) and from Goodman's analytical approach to expressive symbolisation.
Název v anglickém jazyce
Art Creation as a Way to Learning in Art Education
Popis výsledku anglicky
The aim of the chapter is to reach broader didactic generalisation which allows us to think about interdisciplinary relationships, be it among various approaches in the field of expressive disciplines or in relations to other educational areas. Explanations are derived from the theory of concept integration - "blending" (Turner & Fauconnier, 2002) and from Goodman's analytical approach to expressive symbolisation.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Creative Expressive Inspirational Art Education
ISBN
978-80-86911-46-5
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
58-71
Počet stran knihy
115
Název nakladatele
Nakladatelství Franze Kafky
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—