Mindfulness to Expression of Emotions in Art Creation in Art Therapy.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F20%3A43902346" target="_blank" >RIV/60076658:12260/20:43902346 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.umcs.pl/j/article/viewFile/10798/8059" target="_blank" >https://journals.umcs.pl/j/article/viewFile/10798/8059</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17951/j.2020.33.3.279-289" target="_blank" >10.17951/j.2020.33.3.279-289</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mindfulness to Expression of Emotions in Art Creation in Art Therapy.
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study is to reflect the expression of emotions in art in contexts that allow a better understanding of the process of creation, as a way of identifying human emotions. The theoretical basis is the psychotherapeutic approach of interventional art therapy using projective techniques. The framework of this type of psychotherapeutic care is based on analytical interpretation and conceptual concretization of art. The research aims to answer if it is possible or not to estimate (interpret) artistically expressed emotions by therapists and other viewers
Název v anglickém jazyce
Mindfulness to Expression of Emotions in Art Creation in Art Therapy.
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to reflect the expression of emotions in art in contexts that allow a better understanding of the process of creation, as a way of identifying human emotions. The theoretical basis is the psychotherapeutic approach of interventional art therapy using projective techniques. The framework of this type of psychotherapeutic care is based on analytical interpretation and conceptual concretization of art. The research aims to answer if it is possible or not to estimate (interpret) artistically expressed emotions by therapists and other viewers
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia
ISSN
0867-2040
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
279-289
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—