Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zajímavá a motivující výuka řas a sinic na základních a středních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43956209" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43956209 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2015" target="_blank" >https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zajímavá a motivující výuka řas a sinic na základních a středních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na základních a středních školách se žáci s výukou řas a sinic setkávají obvykle v úvodních partiích problematiky biologie rostlin. Je to téma pro ně obtížné, poměrně abstraktní, často v nich nezanechá dlouhodobější stopu. Chybou je často nedostatečná motivace, tedy například nezajímavá prezentace tohoto tématu, absence praktických cvičení či malý důraz na provázanost tématu s životem žáka či aktuálními potřebami společnosti. Tento článek nabídne vyučujícím nový pohled na výuku algologického tématu a poskytne podklady pro zkvalitnění výuky a přiblížení řas a sinic žákům základních a středních škol na osobní úrovni. Klíčová slova: algologie, motivace, biologie, přírodopis, výuka.

  • Název v anglickém jazyce

    Interesting teaching of algae and cyanobacteria topic in primary and secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching of algae and cyanobacteria topic in primary and secondary schools is often sporadic and does not leave enough of knowledge or experience in students. Usual problems are unexciting presentation of this topic, lack of motivation, lack of exercises and little emphasis on the connection of the topic and students life or current needs of society. Thisa rticle offers a new perspective on teaching algological topic and provide materiál for the improvement of teaching. It also shows how to bring this subject to students in primary and secondary schools on a personal level.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Arnica

  • ISSN

    1804-8366

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    32-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus