Digital Factory and Virtual Reality: Teaching Virtual Reality Principles with Game Engines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F16%3A43930217" target="_blank" >RIV/49777513:23420/16:43930217 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23210/16:43930217
Výsledek na webu
<a href="http://www.intechopen.com/books/virtual-learning/digital-factory-and-virtual-reality-teaching-virtual-reality-principles-with-game-engines" target="_blank" >http://www.intechopen.com/books/virtual-learning/digital-factory-and-virtual-reality-teaching-virtual-reality-principles-with-game-engines</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5772/65218" target="_blank" >10.5772/65218</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digital Factory and Virtual Reality: Teaching Virtual Reality Principles with Game Engines
Popis výsledku v původním jazyce
We present the use of unconventional methods to educate mechanical engineering students in the latest trends in IT and VR and our own tools for teaching how to create industry-themed VR environments which did not require complicated coding. We used Source Engine as the core and enhanced it with a library of textures, models and scripts we called DigiTov. Although Source Engine is a game engine, the master logic of VR development is the same as for professional SW products. In autumn 2015, a group of 10 students modified the DigiTov for Unity3D, forming a team made up of different roles.
Název v anglickém jazyce
Digital Factory and Virtual Reality: Teaching Virtual Reality Principles with Game Engines
Popis výsledku anglicky
We present the use of unconventional methods to educate mechanical engineering students in the latest trends in IT and VR and our own tools for teaching how to create industry-themed VR environments which did not require complicated coding. We used Source Engine as the core and enhanced it with a library of textures, models and scripts we called DigiTov. Although Source Engine is a game engine, the master logic of VR development is the same as for professional SW products. In autumn 2015, a group of 10 students modified the DigiTov for Unity3D, forming a team made up of different roles.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Virtual Learning
ISBN
978-953-51-2824-3
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
155-174
Počet stran knihy
174
Název nakladatele
InTech
Místo vydání
Rijeka
Kód UT WoS kapitoly
—