Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Virtual Reality as Support to the Learning Process of Forensic Scenarios

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F22%3A00002394" target="_blank" >RIV/75081431:_____/22:00002394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore-ieee-org.ezproxy.techlib.cz/document/9849677" target="_blank" >https://ieeexplore-ieee-org.ezproxy.techlib.cz/document/9849677</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Virtual Reality as Support to the Learning Process of Forensic Scenarios

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtual Reality (VR) represents a computer technology to create a simulated three-dimensional (3D) environment. Compared to the traditional user interfaces, VR places the user inside an experience. This research aimed to implement and examine modern learning strategies and activities with the VR for teaching crime scene investigation. The target group of this piloting study consisted of all students who enrolled in a crime scene investigation course at Al-Istiqlal University during the Spring semester of 2021. An online item-based questionnaire has been developed. It is used to assess students' perceptions towards using cooperative, discussion, field trip and problem-solving learning strategies and activities implemented with the VR technology. This study showed that VR is a helpful tool to practice modern learning strategies and skills in learning forensic science and crime scene investigation. We can conclude that using VR technology for educational purposes supports the learning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Virtual Reality as Support to the Learning Process of Forensic Scenarios

  • Popis výsledku anglicky

    Virtual Reality (VR) represents a computer technology to create a simulated three-dimensional (3D) environment. Compared to the traditional user interfaces, VR places the user inside an experience. This research aimed to implement and examine modern learning strategies and activities with the VR for teaching crime scene investigation. The target group of this piloting study consisted of all students who enrolled in a crime scene investigation course at Al-Istiqlal University during the Spring semester of 2021. An online item-based questionnaire has been developed. It is used to assess students' perceptions towards using cooperative, discussion, field trip and problem-solving learning strategies and activities implemented with the VR technology. This study showed that VR is a helpful tool to practice modern learning strategies and skills in learning forensic science and crime scene investigation. We can conclude that using VR technology for educational purposes supports the learning process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Access

  • ISSN

    2169-3536

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    83297-83310

  • Kód UT WoS článku

    000843253900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85135756794