Edukační robotika ve výuce na základních školách v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43951543" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43951543 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2018/01/01.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2018/01/01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2018.001" target="_blank" >10.5507/jtie.2018.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukační robotika ve výuce na základních školách v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem našeho výzkumu bylo zmapovat a popsat současný stav výuky edukační robotiky v České republice před chystanými kurikulárními změnami v technickém vzdělávání. Zjišťovali jsme, zda učitelé využívají ve výuce robotické stavebnice, ve kterých předmětech je používají, jakým způsobem a na jaké problémy v souvislosti s jejich začleněním do výuky narážejí. Zrealizovali jsme proto dotazníkové šetření mezi učiteli v České republice. Z výsledků vyplývá, že edukační robotika je nejčastěji využívána v rámci volnočasových aktivit, ze školních předmětů poté nejčastěji ve výuce informatiky, a to i přes existenci řady neaprobovaných učitelů pro výuku tohoto předmětu. Nejčastějšími problémy znemožňujícími začlenění edukační robotiky do výuky jsou dle našich respondentů absence algoritmizace a programování v kurikulu pro základní školy a nedostatečné finance pro pořízení robotických stavebnic.
Název v anglickém jazyce
Educational Robotics in the Education at Basic Schools in The Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The aim of our research was to map and describe the current condition of the education of educational robotics in the Czech Republic before the planned curriculum changes in technical education. We tried to find out if teachers use robotic kits in their lessons, in what subjects they use the kits and how. Furthermore, we asked them what problems they face in the process of integrating the robotic kits into the lessons. We carried out a questionnaire survey among teachers throughout the Czech Republic. From the results follow that educational robotics is the most frequently used within free time activities and as for the school subject it is used in informatics even if there are a plenty of noncertificated teachers. To main problems which disable the integration of educational robotics into education belong the absence of algorithms and programming in the curriculum for basic schools and insufficient school finance for their buying.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
5-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—