Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edukační robotika ve výuce na základních školách v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43951543" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43951543 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2018/01/01.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2018/01/01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2018.001" target="_blank" >10.5507/jtie.2018.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Edukační robotika ve výuce na základních školách v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem našeho výzkumu bylo zmapovat a popsat současný stav výuky edukační robotiky v České republice před chystanými kurikulárními změnami v technickém vzdělávání. Zjišťovali jsme, zda učitelé využívají ve výuce robotické stavebnice, ve kterých předmětech je používají, jakým způsobem a na jaké problémy v souvislosti s jejich začleněním do výuky narážejí. Zrealizovali jsme proto dotazníkové šetření mezi učiteli v České republice. Z výsledků vyplývá, že edukační robotika je nejčastěji využívána v rámci volnočasových aktivit, ze školních předmětů poté nejčastěji ve výuce informatiky, a to i přes existenci řady neaprobovaných učitelů pro výuku tohoto předmětu. Nejčastějšími problémy znemožňujícími začlenění edukační robotiky do výuky jsou dle našich respondentů absence algoritmizace a programování v kurikulu pro základní školy a nedostatečné finance pro pořízení robotických stavebnic.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Robotics in the Education at Basic Schools in The Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of our research was to map and describe the current condition of the education of educational robotics in the Czech Republic before the planned curriculum changes in technical education. We tried to find out if teachers use robotic kits in their lessons, in what subjects they use the kits and how. Furthermore, we asked them what problems they face in the process of integrating the robotic kits into the lessons. We carried out a questionnaire survey among teachers throughout the Czech Republic. From the results follow that educational robotics is the most frequently used within free time activities and as for the school subject it is used in informatics even if there are a plenty of noncertificated teachers. To main problems which disable the integration of educational robotics into education belong the absence of algorithms and programming in the curriculum for basic schools and insufficient school finance for their buying.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    5-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus