Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přirozené číslo a manipulace s Cuisenairovými hranolky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952232" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přirozené číslo a manipulace s Cuisenairovými hranolky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Proces vytváření představy přirozeného čísla představuje složitou problematiku. Tato publikace se pokusila popsat některé jevy, které tento proces doprovázejí. Zaměřili jsme se především na manipulační činnost, konkrétně na manipulaci s Cuisenairovými hranolky, a sledovali jsme, jaké strategie používají žáci prvního a druhého ročníku základní školy při enaktivní reprezentaci přirozených čísel 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 19, 27, 34, 46 a 55. Předmětem zkoumání bylo rovněž procesuální, konceptuální a proceptuální chápání těchto čísel, proces vytváření separovaných a generických modelů daného čísla, kognitivní fenomény, které doprovázejí enaktivní reprezentaci čísla, a početní spoje, které žáci při této reprezentaci používají.

  • Název v anglickém jazyce

    Natural number and manipulation with Cuisenaire rods

  • Popis výsledku anglicky

    The process of natural number perception formation is a complex problem. This publication attempts to describe some of the phenomena accompanying this process. We focused primarily on manipulative activities, namely on manipulation with Cuisenaire rods, and we observed the strategies used by first-grade and second-grade pupils during the enactive representation of natural numbers 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 19, 27, 34, 46 and 55. We also investigated the processual, conceptual and proceptual understanding of these numbers, the process of creating separated and generic models of a given number, the cognitive phenomena which accompany the enactive representation of a number and the calculations used by learners during this representation.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-261-0765-1

  • Počet stran knihy

    118

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS knihy