Přirozené číslo a manipulace s Cuisenairovými hranolky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952232" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952232 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přirozené číslo a manipulace s Cuisenairovými hranolky
Popis výsledku v původním jazyce
Proces vytváření představy přirozeného čísla představuje složitou problematiku. Tato publikace se pokusila popsat některé jevy, které tento proces doprovázejí. Zaměřili jsme se především na manipulační činnost, konkrétně na manipulaci s Cuisenairovými hranolky, a sledovali jsme, jaké strategie používají žáci prvního a druhého ročníku základní školy při enaktivní reprezentaci přirozených čísel 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 19, 27, 34, 46 a 55. Předmětem zkoumání bylo rovněž procesuální, konceptuální a proceptuální chápání těchto čísel, proces vytváření separovaných a generických modelů daného čísla, kognitivní fenomény, které doprovázejí enaktivní reprezentaci čísla, a početní spoje, které žáci při této reprezentaci používají.
Název v anglickém jazyce
Natural number and manipulation with Cuisenaire rods
Popis výsledku anglicky
The process of natural number perception formation is a complex problem. This publication attempts to describe some of the phenomena accompanying this process. We focused primarily on manipulative activities, namely on manipulation with Cuisenaire rods, and we observed the strategies used by first-grade and second-grade pupils during the enactive representation of natural numbers 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 19, 27, 34, 46 and 55. We also investigated the processual, conceptual and proceptual understanding of these numbers, the process of creating separated and generic models of a given number, the cognitive phenomena which accompany the enactive representation of a number and the calculations used by learners during this representation.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-261-0765-1
Počet stran knihy
118
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS knihy
—