Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategies applied by pupils during the representation of natural numbers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43958675" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43958675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.amn.fpv.ukf.sk/papers/amn_6_1/1_Pechouckova_AMN_vol_6_no_1_2020.pdf" target="_blank" >http://www.amn.fpv.ukf.sk/papers/amn_6_1/1_Pechouckova_AMN_vol_6_no_1_2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/AMN.2020.6.1.1-19" target="_blank" >10.17846/AMN.2020.6.1.1-19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategies applied by pupils during the representation of natural numbers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The process of creating a conception of natural number poses a complex problem. We focused primarily on manipulation activities, namely on manipulation with Cuisenaire rods, and we studied the strategies employed by first-year and second-year pupils during the enactive representation of natural numbers 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 19, 27, 34, 46 and 55. In the course of this experiment based on observation, following strategies were recorded: counting-on strategy, filling-in strategy “L”, filling-in strategy “S”, applied facts strategy, derived facts strategy, known facts strategy. The known facts strategy was most frequently applied in both first and second year and had two specific forms at older children. The use of counting-on strategy was considerably reduced in second grade. It was thus demonstrated that pupils had already automated operations of addition in the 0-20 range.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategies applied by pupils during the representation of natural numbers

  • Popis výsledku anglicky

    The process of creating a conception of natural number poses a complex problem. We focused primarily on manipulation activities, namely on manipulation with Cuisenaire rods, and we studied the strategies employed by first-year and second-year pupils during the enactive representation of natural numbers 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 19, 27, 34, 46 and 55. In the course of this experiment based on observation, following strategies were recorded: counting-on strategy, filling-in strategy “L”, filling-in strategy “S”, applied facts strategy, derived facts strategy, known facts strategy. The known facts strategy was most frequently applied in both first and second year and had two specific forms at older children. The use of counting-on strategy was considerably reduced in second grade. It was thus demonstrated that pupils had already automated operations of addition in the 0-20 range.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Mathematica Nitriensia

  • ISSN

    2453-6083

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus