Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Young learners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952287" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0197" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0197</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0197" target="_blank" >10.1002/9781118784235.eelt0197</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Young learners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The term young learner (YL) can denote the foreign language learner in preschool through secondary school, although current research on YLs focuses on early language study in pre‐primary and primary grades, typically from 4 to 11 or 12 years of age. Given the increasing number of YLs who study English, TESOL researchers have begun to look more closely at issues involved in teaching language to very young (pre‐primary) and young (primary) learners. Topics under investigation include the teachers&apos; training and background, the shortage of well‐trained teachers, the advantages and disadvantages of early foreign language learning, individual student differences, out‐of‐school factors, target language goals and assessment in early grades, research challenges with young children, and the lack of good empirical evidence on best approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Young learners

  • Popis výsledku anglicky

    The term young learner (YL) can denote the foreign language learner in preschool through secondary school, although current research on YLs focuses on early language study in pre‐primary and primary grades, typically from 4 to 11 or 12 years of age. Given the increasing number of YLs who study English, TESOL researchers have begun to look more closely at issues involved in teaching language to very young (pre‐primary) and young (primary) learners. Topics under investigation include the teachers&apos; training and background, the shortage of well‐trained teachers, the advantages and disadvantages of early foreign language learning, individual student differences, out‐of‐school factors, target language goals and assessment in early grades, research challenges with young children, and the lack of good empirical evidence on best approaches.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The TESOL Encyclopedia of English language teaching. Volume II

  • ISBN

    978-1-118-78422-8

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    959-964

  • Počet stran knihy

    770

  • Název nakladatele

    John Wiley &amp; Sons, Inc.

  • Místo vydání

    USA

  • Kód UT WoS kapitoly