Inkluzivní didaktika jako součást profesní přípravy studentů na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952302" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/Inovativne_trendy_e_2018.pdf" target="_blank" >https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/Inovativne_trendy_e_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní didaktika jako součást profesní přípravy studentů na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni
Popis výsledku v původním jazyce
Předmět Inkluzivní didaktika je explicitně vymezen v metodickém materiálu –„Rámcové požadavky na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků“. Je zařazen do programů jak v oblasti vzdělávání v neučitelské pedagogice, tak především v oblasti vzdělávání učitelské pedagogice. Inkluzivní didaktiku chápeme jako průnik mezi speciální pedagogikou a obecnou didaktikou, přesto řešení této problematiky posuzujeme šířeji. V současné době kurikulum učitelské přípravy na FPE ZČU obsahuje předmět Inkluzivní pedagogika. Dosavadní zkušenost ukazuje, že jediný předmět věnovaný této problematice je nedostatečný. Jde nám o schopnost studentů učitelství vnímat každého žáka z hlediska jeho individuálních potřeb, připravit budoucího učitele jako spolutvůrce inkluzivní kultury školy.
Název v anglickém jazyce
Inclusive didactics as a part of professional training student's Faculty of Education WBU in Plzen
Popis výsledku anglicky
The subject of Inclusive Didactics is explicitly defined in the methodical material - "Framework Requirements for Study Programs, where the graduation obtains professional qualifications for the performance of regulated professions of pedagogical workers'. It is included in programs both in the field of education in non-teaching pedagogy and especially in the field of teacher education. Inclusive didactics we understand as a breakthrough between special pedagogy and general didactics, but we will judge this issue more broadly. At present, the curriculum of teacher training at FPE UWB includes the subject of Inclusive Pedagogy. Past experience shows that the only subject devoted to this issue is insufficient. We are concerned with the ability of the teaching staff to perceive each pupil in terms of his / her individual needs, to prepare the future teacher as a co-creator of the inclusive school culture.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe : zborník študií z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-558-1277-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
536-541
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
13. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—