IMPLEMENTACE INKLUZIVNÍ PEDAGOGIKY DO VÝUKY CHEMIE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F21%3A43922524" target="_blank" >RIV/60461373:22810/21:43922524 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_02.html" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_02.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2021.10.2.2" target="_blank" >10.18355/PG.2021.10.2.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
IMPLEMENTACE INKLUZIVNÍ PEDAGOGIKY DO VÝUKY CHEMIE
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je upozornit na souvislosti, které přináší inkluzivní chápání pedagogiky do přírodovědného vzdělávání s důrazem na výuku chemie a otevřít debatu nezbytnou pro spolupráci sociální a speciální pedagogiky a didaktiky chemie. Inkluze je v článku chápána jako proces vytváření a zlepšování podmínek pro učení všech žáků se zohledněním širších dimenzí heterogenity a diverzity a jazykových, kognitivních a fyzických bariér, které mohou ve výuce chemie nastat. Pozornost je zaměřena na koncept přírodovědné gramotnosti pro všechny, z něhož vychází požadavek na propojení inkluzivních pedagogických principů a cílů přírodovědného vzdělávání. Je upozorněno na potřebu zvyšování senzitivity učitelů chemie vůči rozdílům, které mohou mít negativní dopad na výsledky učení, stejně jako na potřebu cílené přípravy učitelů pro inkluzivní vedení školní třídy a pro posouzení úrovně jejich vlastní kompetence k inkluzivní výuce.
Název v anglickém jazyce
IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE PEDAGOGY IN THE TEACHING OF CHEMISTRY
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to draw attention to the context that inclusive understanding of pedagogy brings to the education of natural sciences with an emphasis on the teaching of chemistry, and to open a debate for cooperation in the fields of social and special pedagogy and the didactics of chemistry. In the article, inclusion is understood as a process of creating and improving the learning conditions of all students, taking into account the broader dimensions of heterogeneity, diversity, and language as well as cognitive and physical barriers that may occur during the teaching of chemistry. The main focus is centered on the concept of science literacy for all upon which is based the requirement to link inclusive pedagogical principles and the goals of natural sciences education. We bring to attention the need to increase the sensitivity of chemistry teachers to differences that may have a negative impact on learning outcomes, as well as the need for targeted teacher training for leading inclusive classes and for assessing their level of competence required for inclusive teaching
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slavonic Pedagogical Studies Journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
111-121
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—