Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMPLEMENTACE INKLUZIVNÍ PEDAGOGIKY DO VÝUKY CHEMIE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F21%3A43922524" target="_blank" >RIV/60461373:22810/21:43922524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_02.html" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_02.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2021.10.2.2" target="_blank" >10.18355/PG.2021.10.2.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    IMPLEMENTACE INKLUZIVNÍ PEDAGOGIKY DO VÝUKY CHEMIE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je upozornit na souvislosti, které přináší inkluzivní chápání pedagogiky do přírodovědného vzdělávání s důrazem na výuku chemie a otevřít debatu nezbytnou pro spolupráci sociální a speciální pedagogiky a didaktiky chemie. Inkluze je v článku chápána jako proces vytváření a zlepšování podmínek pro učení všech žáků se zohledněním širších dimenzí heterogenity a diverzity a jazykových, kognitivních a fyzických bariér, které mohou ve výuce chemie nastat. Pozornost je zaměřena na koncept přírodovědné gramotnosti pro všechny, z něhož vychází požadavek na propojení inkluzivních pedagogických principů a cílů přírodovědného vzdělávání. Je upozorněno na potřebu zvyšování senzitivity učitelů chemie vůči rozdílům, které mohou mít negativní dopad na výsledky učení, stejně jako na potřebu cílené přípravy učitelů pro inkluzivní vedení školní třídy a pro posouzení úrovně jejich vlastní kompetence k inkluzivní výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE PEDAGOGY IN THE TEACHING OF CHEMISTRY

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to draw attention to the context that inclusive understanding of pedagogy brings to the education of natural sciences with an emphasis on the teaching of chemistry, and to open a debate for cooperation in the fields of social and special pedagogy and the didactics of chemistry. In the article, inclusion is understood as a process of creating and improving the learning conditions of all students, taking into account the broader dimensions of heterogeneity, diversity, and language as well as cognitive and physical barriers that may occur during the teaching of chemistry. The main focus is centered on the concept of science literacy for all upon which is based the requirement to link inclusive pedagogical principles and the goals of natural sciences education. We bring to attention the need to increase the sensitivity of chemistry teachers to differences that may have a negative impact on learning outcomes, as well as the need for targeted teacher training for leading inclusive classes and for assessing their level of competence required for inclusive teaching

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    111-121

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus