Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příprava studentů učitelství na práci v inkluzivní třídě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314808" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příprava studentů učitelství na práci v inkluzivní třídě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá připraveností učitelů, jakožto klíčových aktérů reformy vzdělávání, na uplatňování požadavku inkluze ve výuce. Za zásadní podmínku úspěšné inkluzivní výuky jsou považovány ochota učitelů vzdělávat všechny žáky včetně těch s různými překážkami v učení a jejich odborné kompetence. V článku poukazujeme na dřívější výzkumy zkoumající tyto podmínky inkluzivního vzdělávání a jejich výsledky. Dále nastiňujeme problematiku podpory učitelů při zvládání požadavku inkluze a zaměřujeme se na možnosti v oblasti pregraduální přípravy učitelů. Článek popisuje nový předmět Podpora žáků s překážkami v učení zavedený do učebního plánu studijního programu učitelství pro 1. stupeň ZŠ a seznamuje čtenáře se základními výsledky jeho evaluace. Podle těchto výsledků jsou studenti ztotožněni s požadavkem inkluzivního vzdělávání a jsou ochotni za něj do jisté míry převzít zodpovědnost. Nepovažují se také za odborně nepřipravené. Na druhou stranu mají obavy z toho, jak budou moci nárokům inkluzi

  • Název v anglickém jazyce

    Preparing Teachers for Work in Inclusive Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    The article explores the readiness of key players in educational reform - teachers - to apply inclusion in education. Key factors that determine the successful implementation of inclusive education is the willingness of teachers to teach all pupils, including ones with special educational needs, as well as the factor that teachers need to possess appropriate professional competencies. The article points to previous studies, which explored the above stated requirements of inclusive education, and it covers their outcomes. Furthermore, we outline an issue related to teacher training in the management of inclusive education and we show how this topic can be included in the training of undergraduate teachers. The article describes the new subject ""Supporting pupils with special educational needs"", which was integrated into the learning plan for the Primary school teachers training programme, and it reveals the basic outcomes of its evaluation. Based on these results, the students agree w

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium [print]

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    21-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus