Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Findings of Teachers of Common Primary Schools on Pupils with Special Education Needs and Inclusion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A73578958" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:73578958 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Findings of Teachers of Common Primary Schools on Pupils with Special Education Needs and Inclusion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper brings forward empirical findings on the awareness of primary school teachers concerning pupils with special education needs. We identified the problematic areas as those with ascertained shortcomings. We also pointed out the interest of teachers in education in the field of special education needs. The main finding was that the teachers miss certain important information and findings on the special education needs of an integrated pupil, and on the methods of inclusion. The paper proves the desire to continually improve institutional education focused on the special education needs of pupils. Especially, increasing the quality of professional-methodological as well as generally-pedagogical preparation of future educators as a key role is most demanded.

  • Název v anglickém jazyce

    Findings of Teachers of Common Primary Schools on Pupils with Special Education Needs and Inclusion

  • Popis výsledku anglicky

    This paper brings forward empirical findings on the awareness of primary school teachers concerning pupils with special education needs. We identified the problematic areas as those with ascertained shortcomings. We also pointed out the interest of teachers in education in the field of special education needs. The main finding was that the teachers miss certain important information and findings on the special education needs of an integrated pupil, and on the methods of inclusion. The paper proves the desire to continually improve institutional education focused on the special education needs of pupils. Especially, increasing the quality of professional-methodological as well as generally-pedagogical preparation of future educators as a key role is most demanded.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    73-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus