Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exam phobia and its therapy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43954756" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43954756 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1145" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1145</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exam phobia and its therapy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the stressful situations in the life of a college student are tests which successful passing is a condition of studying at the university. Testing as a stressor is of varying intensity, and in some students it may have the character of a exam phobia, which is a special form of social phobia. In our paper we focused on the diagnosis and therapy of the exam phobia at the students of FPE ZCU in Pilsen, who were clients of a university counseling center for three years due to the intense experience of unwanted psychic conditions before and during the exam. Based on clinical and test methods, these patients were diagnosed by the diagnostics focused on degree and etiology of experiencing the test as a stressful situation and the appropriate form of therapy was chosen. After graduation, the success of the therapy was verified on the basis of a repeated projective test.

  • Název v anglickém jazyce

    Exam phobia and its therapy

  • Popis výsledku anglicky

    One of the stressful situations in the life of a college student are tests which successful passing is a condition of studying at the university. Testing as a stressor is of varying intensity, and in some students it may have the character of a exam phobia, which is a special form of social phobia. In our paper we focused on the diagnosis and therapy of the exam phobia at the students of FPE ZCU in Pilsen, who were clients of a university counseling center for three years due to the intense experience of unwanted psychic conditions before and during the exam. Based on clinical and test methods, these patients were diagnosed by the diagnostics focused on degree and etiology of experiencing the test as a stressful situation and the appropriate form of therapy was chosen. After graduation, the success of the therapy was verified on the basis of a repeated projective test.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Life in Health 2018: Research and practice : proceedings of the international conference

  • ISBN

    978-80-210-9178-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    28-36

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    6. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku