Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tax Courses Exams Results at FEM CULS Prague Evaluation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A78083" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:78083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tax Courses Exams Results at FEM CULS Prague Evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with students success rate in examinations in two courses taught at the Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences Prague: Tax System and Tax System and Administration. One of the objectives of the research was to verify whether there is a statistically significant difference in the success rate in the exam among students of different grades, disciplines and forms of study. The main objective having a practical impact was to establish a model which, based on the number of enrolled students, will provide information on the needed number of places for the exam terms. The data were drawn from the FEM CULS information system for the academic years from 2014/2015 to 2017/2018. The results of testing statistical hypotheses show that there is no statistically significant difference in the success rate in the examinations among students of different grades and disciplines who successfully passed the exam on the first try, on the second try or on the third try. The

  • Název v anglickém jazyce

    Tax Courses Exams Results at FEM CULS Prague Evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with students success rate in examinations in two courses taught at the Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences Prague: Tax System and Tax System and Administration. One of the objectives of the research was to verify whether there is a statistically significant difference in the success rate in the exam among students of different grades, disciplines and forms of study. The main objective having a practical impact was to establish a model which, based on the number of enrolled students, will provide information on the needed number of places for the exam terms. The data were drawn from the FEM CULS information system for the academic years from 2014/2015 to 2017/2018. The results of testing statistical hypotheses show that there is no statistically significant difference in the success rate in the examinations among students of different grades and disciplines who successfully passed the exam on the first try, on the second try or on the third try. The

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2018

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    132-139

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300017