Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Municipal Finance Education Results at FEM CULS Prague Appraisal

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79262" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Municipal Finance Education Results at FEM CULS Prague Appraisal

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the exams success rate of students in the subject the Local Finance and Municipality Management. One of the research objectives is to verify whether there is a statistically significant difference between full-time and combined study students in passing the exam. The main goal with a practical impact is to build a model that will estimate the number of places required for the exams period based on the historical data. The data were drawn from the FEM CULS Prague information system from 2015 to 2018. The results of statistical hypothesis testing show that there is no statistically significant difference in the success rate of the examinations among students of different grades and disciplines who passed the test for the first, second or third attempt. The model s results of the places number show that the need of exam places reaches 1,58 times the number of students enrolled in the subject.

  • Název v anglickém jazyce

    Municipal Finance Education Results at FEM CULS Prague Appraisal

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the exams success rate of students in the subject the Local Finance and Municipality Management. One of the research objectives is to verify whether there is a statistically significant difference between full-time and combined study students in passing the exam. The main goal with a practical impact is to build a model that will estimate the number of places required for the exams period based on the historical data. The data were drawn from the FEM CULS Prague information system from 2015 to 2018. The results of statistical hypothesis testing show that there is no statistically significant difference in the success rate of the examinations among students of different grades and disciplines who passed the test for the first, second or third attempt. The model s results of the places number show that the need of exam places reaches 1,58 times the number of students enrolled in the subject.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2019

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    146-153

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500019