Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THEORETICAL ACCOUNTING COURSES STUDENTS´ SUCCESS RATE AT FEM CULS PRAGUE APPRAISAL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A81906" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:81906 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/21:85386

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    THEORETICAL ACCOUNTING COURSES STUDENTS´ SUCCESS RATE AT FEM CULS PRAGUE APPRAISAL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the exams success rate of students of different grades, disciplines and forms of study in accounting subjects at FEM CULS Prague in the period 2014/2015-2018/2019. A partial objective is to determine an optimal number of places needed for the exam terms announced in a semester for students of accounting courses. The data were drawn from the FEM CULS information system. The results have shown that there is a statistically significant difference in the success rate of the examinations among students of different grades, disciplines and forms of study who passed the exam on the first, second or third attempt. The number of places required for the exams terms was determined based on the exams results in the previous periods. The results show that the need of the exams places for examination period reaches 1,85 multiple of number of students enrolled for the given subjects.

  • Název v anglickém jazyce

    THEORETICAL ACCOUNTING COURSES STUDENTS´ SUCCESS RATE AT FEM CULS PRAGUE APPRAISAL

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the exams success rate of students of different grades, disciplines and forms of study in accounting subjects at FEM CULS Prague in the period 2014/2015-2018/2019. A partial objective is to determine an optimal number of places needed for the exam terms announced in a semester for students of accounting courses. The data were drawn from the FEM CULS information system. The results have shown that there is a statistically significant difference in the success rate of the examinations among students of different grades, disciplines and forms of study who passed the exam on the first, second or third attempt. The number of places required for the exams terms was determined based on the exams results in the previous periods. The results show that the need of the exams places for examination period reaches 1,85 multiple of number of students enrolled for the given subjects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    144-150

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku