Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ještě jednou o stukturním přístupu k umění a k výtvarné výchově : odezva na diskusní příspěvek J. Vančáta O stukturním přístupu k umění a k výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43956242" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43956242 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ještě jednou o stukturním přístupu k umění a k výtvarné výchově : odezva na diskusní příspěvek J. Vančáta O stukturním přístupu k umění a k výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať je zaměřena na koncepční otázky vzdělávacího oboru výtvarná výchova. Charakterizuje specifičnost vzdělávacího obsahu ve výtvarné výchově v tzv. strukturním pojetí. Na základě analýzy Goodmanovy teorie symbolizace a Croceho teorie exprese vysvětluje vztahy mezi výtvarnou tvorbou a poznáváním ve výtvarné výchově. Uvádí teoretický model kulturního pole, který slouží jako teoretické východisko pro hodnocení kvality výuky ve výtvarné výchově.

  • Název v anglickém jazyce

    Once more about the structural approach to the arts and art education

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the conceptual issues of art education. Characterizes the specific educational content in art education in the so-called structural approach. Based on the analysis of Goodman theory of symbolization and Croceho theory of expression explains the relationship between an creation and cognition in art education. Presents theoretical model of the cultural field, which serves as the theoretical basis for assessing the quality of teaching and learning in art education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    6-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus