Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dvě netradiční užití Hornerova schématu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43954134" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43954134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mfi.upol.cz/index.php/mfi/article/view/437" target="_blank" >http://www.mfi.upol.cz/index.php/mfi/article/view/437</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dvě netradiční užití Hornerova schématu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Algoritmus nazývaný Hornerovo schéma je poměrně zajímavý a praktický nástroj pro určování funkčních hodnot polynomů vyšších stupňů či pro dělení polynomu polynomem 1. stupně, který je přístupný již žákům vyšších ročníků základních škol. V textu uvedeme nejen základ, na němž je algoritmus postaven, ale i dvě jeho netradiční využití pro školskou matematiku, a sice převod čísla z nedesítkové soustavy do desítkové a výpočet hodnoty derivace polynomu v daném bodě.

  • Název v anglickém jazyce

    Two non-traditional uses of Horner's scheme

  • Popis výsledku anglicky

    The algorithm known as Horner&apos;s scheme is quite interesting and practical tool either for determining the functional values of higher degree polynomials or for dividing a polynomial with another 1st degree polynomial. This algorithm is accessible already for pupils on higher grades of elementary schools. In the text we present not only the basis on which the algorithm is built but also its two non-traditional uses for school mathematics, namely the conversion of the number from the non-decimal numeral system to the decimal numeral system and the calculation of the value of the polynomial derivative in the given point.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika-fyzika-informatika

  • ISSN

    1805-7705

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    11-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus