Problémy v přípravě učitelů informatiky: případová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43954920" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43954920 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://io.fpv.umb.sk/didinfo/Zbornik_Didinfo_2019.pdf" target="_blank" >https://io.fpv.umb.sk/didinfo/Zbornik_Didinfo_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémy v přípravě učitelů informatiky: případová studie
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti s integrací informatiky do kurikula základních i středních škol v České republice sílí diskuze o přípravě učitelů informatiky. Cílem tohoto příspěvku je pomocí případové studie realizované na Západočeské univerzitě v lzni popsat problémy v přípravě učitelů informatiky dle názorů akademických pracovníků, kteří se na její přípravě podílejí. Prezentované výsledky vychází z realizovaného kvalitativního výzkumu sestávajícího z polostrukturovaných rozhovorů. Nejběžnějšími nalezenými problémy jsou především nedostatek financí a nedostatečný počet zájemců o studium učitelství informatiky. Dále se jedná o problémy týkající se tvorby studijních programů, jejich skladby a personálního zabezpečení výuky.
Název v anglickém jazyce
Problems in computer science teacher preparation: A case study
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic there is a growing discussion about thepreparation of CS (Computer Science) teachers, especially inconnection with the integration of CS into the curriculum ofprimary and secondary schools. The aim of this paper is to describeproblems in the preparation of CS teachers in the opinions ofacademic staff involved in the preparation of CS teachers, using acase study at the University of West Bohemia. The presented resultsare based on a qualitative research consisting of semi-structuredinterviews. The most common problems identified are mainlyfinances and insufficient numbers of students interested in the studyof CS teaching, but also problems related to the creation of studyprograms, their composition and personnel provision of teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidInfo : Medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky DidInfo 2019
ISBN
978-80-557-1533-9
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
115-118
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
3. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—