Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co-Teaching Computer Science Across Borders: Human-Centric Learning at Scale

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F20%3A00342328" target="_blank" >RIV/68407700:21240/20:00342328 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3386527.3405915" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3386527.3405915</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3386527.3405915" target="_blank" >10.1145/3386527.3405915</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Co-Teaching Computer Science Across Borders: Human-Centric Learning at Scale

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Programming is fast becoming a required skill set for students in every country. We present CS Bridge, a model for cross-border co-teaching of CS1, along with a corresponding open-source course-in-a-box curriculum made for easy localization. In the CS Bridge model, instructors and student-teachers from different countries come together to teach a short, stand-alone CS1 course to hundreds of local high school students. The corresponding open-source curriculum has been specifically designed to be easily adapted to a wide variety of local teaching practices, languages, and cultures. Over the past six years, the curriculum has been used to teach CS1 material to over 1,000 high school students in Colombia, the Czech Republic, Turkey, and Guinea. A large majority of our students continue on to study CS or CS-related fields in university. More importantly, many of our undergraduate student-teachers stay involved with teaching beyond the program. Joint teaching creates a positive, high-quality learning experience for students around the world and a powerful, high-impact professional development experience for the teaching team---instructors and student-teachers alike.

  • Název v anglickém jazyce

    Co-Teaching Computer Science Across Borders: Human-Centric Learning at Scale

  • Popis výsledku anglicky

    Programming is fast becoming a required skill set for students in every country. We present CS Bridge, a model for cross-border co-teaching of CS1, along with a corresponding open-source course-in-a-box curriculum made for easy localization. In the CS Bridge model, instructors and student-teachers from different countries come together to teach a short, stand-alone CS1 course to hundreds of local high school students. The corresponding open-source curriculum has been specifically designed to be easily adapted to a wide variety of local teaching practices, languages, and cultures. Over the past six years, the curriculum has been used to teach CS1 material to over 1,000 high school students in Colombia, the Czech Republic, Turkey, and Guinea. A large majority of our students continue on to study CS or CS-related fields in university. More importantly, many of our undergraduate student-teachers stay involved with teaching beyond the program. Joint teaching creates a positive, high-quality learning experience for students around the world and a powerful, high-impact professional development experience for the teaching team---instructors and student-teachers alike.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    L@S '20: Proceedings of the Seventh ACM Conference on Learning @ Scale

  • ISBN

    978-1-4503-7951-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    103-113

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    virtual

  • Datum konání akce

    12. 8. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku