The new paradigm in teaching of stochastics methods
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43888595" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43888595 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/15:43888595
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The new paradigm in teaching of stochastics methods
Popis výsledku v původním jazyce
If we look into Czech curriculum from mathematics, we find one very interesting thing. It is completely lacking teaching combinatorics and theory of probability at lower secondary school. This is a completely different trend than in neighbouring countries. This article deals with the introduction of an experiment of teaching combinatorics and theory of probability in one 8th class of lower secondary school. There are described phase preceding the experiment - situation in the rest of OECD countries, especially in our Slavic neighbours, or history of teaching this part of mathematics in our country. It includes suggestions on further procedure and changes in the Czech curriculum. Of course, this opens up further questions and problem of integration combinatorics and theory of probability into the curriculum.
Název v anglickém jazyce
The new paradigm in teaching of stochastics methods
Popis výsledku anglicky
If we look into Czech curriculum from mathematics, we find one very interesting thing. It is completely lacking teaching combinatorics and theory of probability at lower secondary school. This is a completely different trend than in neighbouring countries. This article deals with the introduction of an experiment of teaching combinatorics and theory of probability in one 8th class of lower secondary school. There are described phase preceding the experiment - situation in the rest of OECD countries, especially in our Slavic neighbours, or history of teaching this part of mathematics in our country. It includes suggestions on further procedure and changes in the Czech curriculum. Of course, this opens up further questions and problem of integration combinatorics and theory of probability into the curriculum.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematics ans Science: The relationships and disconnections between research and education
ISBN
—
ISSN
1602-2149
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
107-120
Název nakladatele
Department of Science Education, University of Copenhagen, Denmark
Místo vydání
Copenhagen, Denmark
Místo konání akce
Copenhagen
Datum konání akce
18. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—