Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The new paradigm in teaching of stochastics methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43888595" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43888595 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/15:43888595

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The new paradigm in teaching of stochastics methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    If we look into Czech curriculum from mathematics, we find one very interesting thing. It is completely lacking teaching combinatorics and theory of probability at lower secondary school. This is a completely different trend than in neighbouring countries. This article deals with the introduction of an experiment of teaching combinatorics and theory of probability in one 8th class of lower secondary school. There are described phase preceding the experiment - situation in the rest of OECD countries, especially in our Slavic neighbours, or history of teaching this part of mathematics in our country. It includes suggestions on further procedure and changes in the Czech curriculum. Of course, this opens up further questions and problem of integration combinatorics and theory of probability into the curriculum.

  • Název v anglickém jazyce

    The new paradigm in teaching of stochastics methods

  • Popis výsledku anglicky

    If we look into Czech curriculum from mathematics, we find one very interesting thing. It is completely lacking teaching combinatorics and theory of probability at lower secondary school. This is a completely different trend than in neighbouring countries. This article deals with the introduction of an experiment of teaching combinatorics and theory of probability in one 8th class of lower secondary school. There are described phase preceding the experiment - situation in the rest of OECD countries, especially in our Slavic neighbours, or history of teaching this part of mathematics in our country. It includes suggestions on further procedure and changes in the Czech curriculum. Of course, this opens up further questions and problem of integration combinatorics and theory of probability into the curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematics ans Science: The relationships and disconnections between research and education

  • ISBN

  • ISSN

    1602-2149

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    107-120

  • Název nakladatele

    Department of Science Education, University of Copenhagen, Denmark

  • Místo vydání

    Copenhagen, Denmark

  • Místo konání akce

    Copenhagen

  • Datum konání akce

    18. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku