Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Physics at High Schools and University – Key Problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F23%3A73622086" target="_blank" >RIV/61989592:15310/23:73622086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://openjournals.library.sydney.edu.au/CAL/article/view/17146" target="_blank" >https://openjournals.library.sydney.edu.au/CAL/article/view/17146</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30722/IJISME.31.04.005" target="_blank" >10.30722/IJISME.31.04.005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Physics at High Schools and University – Key Problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the problem of physics education at high schools and problems that university students have in the first year of their study. Physics is a core subject in STEM education (STEM- science, technology, engineering, mathematics). The aim of the research was focused on parts of the physics curriculum that are difficult to teach and learn (concepts heat, temperature, density). Our research was provided in 2019-2022 at high schools (grammar schools) in the Czech Republic and in 2020-2022 at universities as part of the project Bridge2Teach solution. The goal of the research was to answer two questions: 1. What are the critical places in the study program of the subject physics at high schools? 2. Can bridging courses at universities be helpful for pre-service science teacher students to overcome gaps in knowledge during the first term of the studies? The findings of this study are discussed in this manuscript. Examples of ways to prepare study materials for high school students are given.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Physics at High Schools and University – Key Problems

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problem of physics education at high schools and problems that university students have in the first year of their study. Physics is a core subject in STEM education (STEM- science, technology, engineering, mathematics). The aim of the research was focused on parts of the physics curriculum that are difficult to teach and learn (concepts heat, temperature, density). Our research was provided in 2019-2022 at high schools (grammar schools) in the Czech Republic and in 2020-2022 at universities as part of the project Bridge2Teach solution. The goal of the research was to answer two questions: 1. What are the critical places in the study program of the subject physics at high schools? 2. Can bridging courses at universities be helpful for pre-service science teacher students to overcome gaps in knowledge during the first term of the studies? The findings of this study are discussed in this manuscript. Examples of ways to prepare study materials for high school students are given.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education

  • ISSN

    2200-4270

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    49-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85185527911