Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Overview of outcomes of project Didaktika - Člověk a příroda A (Didactics - Human and Nature A)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956170" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956170 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aip.scitation.org/doi/10.1063/1.5124767" target="_blank" >https://aip.scitation.org/doi/10.1063/1.5124767</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124767" target="_blank" >10.1063/1.5124767</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Overview of outcomes of project Didaktika - Člověk a příroda A (Didactics - Human and Nature A)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aim of described research is (was) to determine and suggest how to remove critical spots in lower-secondary physics curriculum. As critical spots we understand the problems with the physics concepts during learning and teaching. We used a multicriterial approach and analyzed basic curricular documents, TIMSS results and carried out a survey with 31 teachers of physics. We found six critical spots of curriculum of physics education and tried to find out if the criticality may be explained by psychodidactic and ontodidactic theory. Consequently, we prepared educational modules that addressed these six spots and currently we are verifying their effectivity.

  • Název v anglickém jazyce

    Overview of outcomes of project Didaktika - Člověk a příroda A (Didactics - Human and Nature A)

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of described research is (was) to determine and suggest how to remove critical spots in lower-secondary physics curriculum. As critical spots we understand the problems with the physics concepts during learning and teaching. We used a multicriterial approach and analyzed basic curricular documents, TIMSS results and carried out a survey with 31 teachers of physics. We found six critical spots of curriculum of physics education and tried to find out if the criticality may be explained by psychodidactic and ontodidactic theory. Consequently, we prepared educational modules that addressed these six spots and currently we are verifying their effectivity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIDFYZ 2019 : Formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century

  • ISBN

    978-0-7354-1897-4

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    '030023-1'-'030023-5'

  • Název nakladatele

    AIP Publishing

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Terchova, Slovakia

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku