Overview of outcomes of project Didaktika - Člověk a příroda A (Didactics - Human and Nature A)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956170" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956170 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://aip.scitation.org/doi/10.1063/1.5124767" target="_blank" >https://aip.scitation.org/doi/10.1063/1.5124767</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124767" target="_blank" >10.1063/1.5124767</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Overview of outcomes of project Didaktika - Člověk a příroda A (Didactics - Human and Nature A)
Popis výsledku v původním jazyce
Aim of described research is (was) to determine and suggest how to remove critical spots in lower-secondary physics curriculum. As critical spots we understand the problems with the physics concepts during learning and teaching. We used a multicriterial approach and analyzed basic curricular documents, TIMSS results and carried out a survey with 31 teachers of physics. We found six critical spots of curriculum of physics education and tried to find out if the criticality may be explained by psychodidactic and ontodidactic theory. Consequently, we prepared educational modules that addressed these six spots and currently we are verifying their effectivity.
Název v anglickém jazyce
Overview of outcomes of project Didaktika - Člověk a příroda A (Didactics - Human and Nature A)
Popis výsledku anglicky
Aim of described research is (was) to determine and suggest how to remove critical spots in lower-secondary physics curriculum. As critical spots we understand the problems with the physics concepts during learning and teaching. We used a multicriterial approach and analyzed basic curricular documents, TIMSS results and carried out a survey with 31 teachers of physics. We found six critical spots of curriculum of physics education and tried to find out if the criticality may be explained by psychodidactic and ontodidactic theory. Consequently, we prepared educational modules that addressed these six spots and currently we are verifying their effectivity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIDFYZ 2019 : Formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century
ISBN
978-0-7354-1897-4
ISSN
0094-243X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
'030023-1'-'030023-5'
Název nakladatele
AIP Publishing
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Terchova, Slovakia
Datum konání akce
9. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—