Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Šikana a pocit bezpečí žáků ve vybraných školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43957541" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43957541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vsaps.cz/data/2019/12/23/13/aplikovana_psychologie-c.-6._fin.pdf" target="_blank" >http://www.vsaps.cz/data/2019/12/23/13/aplikovana_psychologie-c.-6._fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Šikana a pocit bezpečí žáků ve vybraných školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na problematiku šikany a vnímání pocitu bezpečí žáků. Celá problematika je popsaná z komplexního hlediska. V úvodu je na šikanu pohlíženo jako na specifický způsob agresivního chování, jehož formy mohou být psychické, tělesné či materiální. Šikana není záležitost pouze školního prostředí, ale vyskytuje se ve skupinách dospělých. Podoby přímé a záměrné agrese mezi lidmi v pracovním prostředí jsou v úvodu ve stručnosti charakterizovány. Teoretickým těžištěm příspěvku je popis šikany, a to z pohledu příčin jejího vzniku, průběhu a dopadu na sociální skupinu. Druhým sledovaným tématem je pocit bezpečí jako základní bazální potřeby žáků, která je důležitá pro jejich plnohodnotnou adaptaci ve školním prostředí. Součástí příspěvku je výzkumné šetření, ve kterém jsou prostřednictvím dotazníku získávány údaje umožňující odpověď na následující otázku: Setkávají se žáci ve vybraných školách se šikanou a vnímají školní prostředí za bezpečné? Výsledky jsou zpracovány do tabulek a okomentovány.

  • Název v anglickém jazyce

    Bullying and the safety feeling of pupils on selected schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the issue of bullying and perception of pupils&apos; feeling of safety. The main issue is described bullying from a complex point of view. In the introduction, bullying is seen as a specific type of aggressive behavior, whose forms can be psychic, physical or material. Bullying could occur in adult groups too. The forms of direct and deliberate aggression among people in the work place are briefly characterized in the introduction. The theoretical focus is on the description of bullying from the point of view of its origin, development and influence on the social group. It is possible that this is a safe primary care for pupils, which is important for their full adaptation in the school environment. The second topic under consideration is to describe the feeling of safety as a one of the basal pupils&apos; need, which is important for their full adaptation to the school environment. The part of the paper is a research, in which the questionnaire obtains data to answer the following question: Do pupils at selected schools encounter bullying and perceive the school environment as safe? The results are processed into tables and commented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aplikovaná psychologie

  • ISSN

    2336-8276

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    424-440

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus