Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural Intelligence and Literature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43961723" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43961723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cultural Intelligence and Literature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The newly minted field of cultural intelligence (CQ) draws from many branches of the academy: linguistics, anthropology, psychology, international business as well as the global English movement (which is at the vanguard of English-language teacher education). While pedagogy often makes use of the psychological research done in the field known as emotional intelligence (also known as EQ or empathic competence), and in turn literature has clearly been demonstrated to improve emotional intelligence, the link between literature and cultural intelligence has yet to be explored. The chapter will examine how literature, framed by rubrics employed in cultural intelligence training, might be used in the second-language teacher education. Culturally competent language teachers can use these skills to improve pedagogical outcomes as well as help them to manage and participate in and outside the intercultural or multicultural classroom. By way of example, the chapter draws on cultural value dimensions designed by David Livermore of the Cultural Intelligence Center and uses them to frame various literatures from modernism, postcolonialism, and science fiction such as Ernest Hemingway, Viet Thanh Nguyen, Kazuo Ishiguro, and Ursula K Le Guin.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural Intelligence and Literature

  • Popis výsledku anglicky

    The newly minted field of cultural intelligence (CQ) draws from many branches of the academy: linguistics, anthropology, psychology, international business as well as the global English movement (which is at the vanguard of English-language teacher education). While pedagogy often makes use of the psychological research done in the field known as emotional intelligence (also known as EQ or empathic competence), and in turn literature has clearly been demonstrated to improve emotional intelligence, the link between literature and cultural intelligence has yet to be explored. The chapter will examine how literature, framed by rubrics employed in cultural intelligence training, might be used in the second-language teacher education. Culturally competent language teachers can use these skills to improve pedagogical outcomes as well as help them to manage and participate in and outside the intercultural or multicultural classroom. By way of example, the chapter draws on cultural value dimensions designed by David Livermore of the Cultural Intelligence Center and uses them to frame various literatures from modernism, postcolonialism, and science fiction such as Ernest Hemingway, Viet Thanh Nguyen, Kazuo Ishiguro, and Ursula K Le Guin.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Anglophone Literature in Second-Language Teacher Education Curriculum Innovation through Intercultural Communication

  • ISBN

    978-0-367-25652-4

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    106-120

  • Počet stran knihy

    206

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    Londýn VB

  • Kód UT WoS kapitoly