Distance based laboratory specialty courses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962651" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://olympiadatechniky.cz/itev/" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/itev/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Distance based laboratory specialty courses
Popis výsledku v původním jazyce
An important aspect of distance learning is considered to be the flexibility it provides, both in terms of the time, but also the place of its conduction. That freedom of choice makes it a necessity, for the educational institutions and their faculties, to form a detailed and specialized curriculum that implements teaching methods proven to perform better in distance education scenarios. More specifically, in fields that include courses related to either the natural sciences, such as physics, chemistry and mathematics, or the applied sciences of technology, there is a direct link between the theoretical courses and laboratory activities. The purpose of this study is to highlight the importance of finding ways that properly convey the material of laboratory specialty courses through distance learning.
Název v anglickém jazyce
Distance based laboratory specialty courses
Popis výsledku anglicky
An important aspect of distance learning is considered to be the flexibility it provides, both in terms of the time, but also the place of its conduction. That freedom of choice makes it a necessity, for the educational institutions and their faculties, to form a detailed and specialized curriculum that implements teaching methods proven to perform better in distance education scenarios. More specifically, in fields that include courses related to either the natural sciences, such as physics, chemistry and mathematics, or the applied sciences of technology, there is a direct link between the theoretical courses and laboratory activities. The purpose of this study is to highlight the importance of finding ways that properly convey the material of laboratory specialty courses through distance learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
40-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—