Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distance based laboratory specialty courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962651" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962651 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://olympiadatechniky.cz/itev/" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/itev/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Distance based laboratory specialty courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An important aspect of distance learning is considered to be the flexibility it provides, both in terms of the time, but also the place of its conduction. That freedom of choice makes it a necessity, for the educational institutions and their faculties, to form a detailed and specialized curriculum that implements teaching methods proven to perform better in distance education scenarios. More specifically, in fields that include courses related to either the natural sciences, such as physics, chemistry and mathematics, or the applied sciences of technology, there is a direct link between the theoretical courses and laboratory activities. The purpose of this study is to highlight the importance of finding ways that properly convey the material of laboratory specialty courses through distance learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Distance based laboratory specialty courses

  • Popis výsledku anglicky

    An important aspect of distance learning is considered to be the flexibility it provides, both in terms of the time, but also the place of its conduction. That freedom of choice makes it a necessity, for the educational institutions and their faculties, to form a detailed and specialized curriculum that implements teaching methods proven to perform better in distance education scenarios. More specifically, in fields that include courses related to either the natural sciences, such as physics, chemistry and mathematics, or the applied sciences of technology, there is a direct link between the theoretical courses and laboratory activities. The purpose of this study is to highlight the importance of finding ways that properly convey the material of laboratory specialty courses through distance learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Inovace a technologie ve vzdělávání

  • ISSN

    2571-2519

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    40-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus