Zásady tvorby elektronických výukových kurzů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A8873" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:8873 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zásady tvorby elektronických výukových kurzů
Popis výsledku v původním jazyce
Elektronická výuka je jednou z moderních technologií výuky. Ale i přes všechny možnosti, které elektronická výuka poskytuje, je příprava kurzů pro distanční vzdělávání velmi složitá a náročná na přípravu. Elektronické výukové kurzy lze rozdělit na on-line a off-line kurzy pro distanční a prezenční výuku. Společným rysem všech těchto kurzů je to, že se skládají z jednotlivých lekcí. Lekce by měli být uspořádány hierarchickým způsobem (například jako v běžných papírových výukových materiálech): úvodní lekce, lekce pro výuku nové látky, opakovací a testovací lekce a organizační lekce. Také struktura jednotlivých lekcí by měla být správně uspořádána. Lekce by se měla skládat z těchto částí: obsah, plán výuky, podmínky splnění kurzu, lekce pro výuku novéhoučiva, testovací část, informace a seznam literatury. Velmi důležitou součástí lekce je právě část testovací, neboť ta zprostředkovává zpětnou vazbu a dává studentovi i lektorovi informaci o tom, jak student zvládá vyučovanou látku. I v e
Název v anglickém jazyce
Quides of creation electronic learning courses
Popis výsledku anglicky
E-learning is one of modern form of education but preparation courses for distance education is very difficult. We can divide courses for e-learning: online courses and off-line courses for distance and present education. Common feature of all this courses is, that they are consist of lessons. Lessons should be organizate hierarchical (alike as in common ?paper? lecture notes). Basic types of lessons are introductory lesson, losson for teaching, lesson for revise and testing and organizational lesson. Asturucture of lessons should be standardized too, for example from this parts: a content, a schedule, education part, a quiz and test, an information and literature. Very important part of lesson is trstiny part, which intermediate feed back. Testing part gives student and tutor information how student understand taught problems. In electronic learning courses has tutor an important possition too. His main target in e-learning isn´t in primary learning, but in managing of courses and le
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků - doktorandský seminář
ISBN
80-213-1150-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
13-13
Název nakladatele
PEF ČZU Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
17. 2. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—