Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brewing Industry in the Teaching of Chemistry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43964145" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43964145 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11716/11216" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11716/11216</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brewing Industry in the Teaching of Chemistry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The teaching of chemistry has recently been very curtailed by legislation and a low time subsidy. For today’s pupils, chemistry becomes something hard to grasp and abstract. So practical exercises have been designed to promote the teaching of chemistry to link the chemical principles to the practice of everyday life for pupils. These exercises should then make pupils better able to navigate chemical principles, gain multidisciplinary interconnectedness and acquire basic practical skills of chemical practice. The theme of brewing was chosen in light of rich history and cultural interdependence. The great advantage of this topic is the complexity at which it touches on topics across the whole of chemistry. The basic principles of technology are easily demonstrable and financially inexpensive. The exercises are processed as projects that pupils implement for themselves. So it develops not only competencies for learning, but also for problem solving. So the aim of the exercise is to promote practical teaching in primary schools and grammar schools and to encourage pupils to study natural sciences.

  • Název v anglickém jazyce

    Brewing Industry in the Teaching of Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    The teaching of chemistry has recently been very curtailed by legislation and a low time subsidy. For today’s pupils, chemistry becomes something hard to grasp and abstract. So practical exercises have been designed to promote the teaching of chemistry to link the chemical principles to the practice of everyday life for pupils. These exercises should then make pupils better able to navigate chemical principles, gain multidisciplinary interconnectedness and acquire basic practical skills of chemical practice. The theme of brewing was chosen in light of rich history and cultural interdependence. The great advantage of this topic is the complexity at which it touches on topics across the whole of chemistry. The basic principles of technology are easily demonstrable and financially inexpensive. The exercises are processed as projects that pupils implement for themselves. So it develops not only competencies for learning, but also for problem solving. So the aim of the exercise is to promote practical teaching in primary schools and grammar schools and to encourage pupils to study natural sciences.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Modern Science Teaching and Learning

  • ISBN

    978-83-8084-752-1

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    65-76

  • Počet stran knihy

    155

  • Název nakladatele

    Pedagogical university of Cracow

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly