Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Screeningový nástroj pro identifikaci žáků ohrožených sníženou efektivitou při distanční výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43965976" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43965976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dist-screening.fpe.zcu.cz/" target="_blank" >https://dist-screening.fpe.zcu.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Screeningový nástroj pro identifikaci žáků ohrožených sníženou efektivitou při distanční výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o screeningový nástroj umožňující na základě vložených dat jednak identifikovat žáky ohrožené sníženou efektivitou při distanční výuce, jednak pak nastavit vhodně parametry výuky z hlediska užívání aktivních metod učení a poměry sychronní a asynchronní výuky. Ačkoliv je samotný nástroj jednoduchý a vyžaduje vložení poměrně malého množství vstupních dat, jde o výsledek velmi komplexního výzkumu do něhož se zapojilo 70 učitelů českého jazyka, fyziky, matematiky, německého jazyka a zeměpisu, a vice než 1400 žáků základních a středních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    A screening tool for identifying students at risk of reduced effectiveness in distance learning

  • Popis výsledku anglicky

    It is a screening tool that allows, based on the entered data, both to identify students at risk of reduced effectiveness in distance learning, and to set appropriate teaching parameters in terms of the use of active learning methods and the ratio of synchronous and asynchronous teaching. Although the tool itself is simple and requires the input of a relatively small amount of input data, it is the result of a very complex research in which 70 teachers of the Czech language, physics, mathematics, German language and geography, and more than 1400 primary and secondary school pupils participated.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL04000147" target="_blank" >TL04000147: Vývoj screeningového nástroje umožňujícího identifikovat žáky ohrožené sníženou efektivitou distanční výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    SW-FPE-22-01

  • Technické parametry

    Aplikace dostupná ke stažení na výše odkazované stránce umožňuje po zadání vstupních dat následující: a) Zhodnocení, jak je třída jako celek připravena na distanční výuku z hlediska očekávané efektivity b) Vyhodnocení připravenosti jendotlivých žáků v tomto ohledu a identifikaci těch obzvláště ohrožených. c) Rámcové doporučení, do jaké míry je ve třídě vhodné využívat metody aktivního učení. d) Rámcové doporučení, jak nastavit poměr synchronnní a asynchronní výuky ve třídě. Výsledky jsou uvedeny jednak číselně, jednak je poskytnut slovní komentář. Kontaktní osoba: doc. Mgr. Jiří Kohout, Ph.D., jkohout4@rek.zcu.cz, tel.: +420 377 636 305.

  • Ekonomické parametry

    Ekonomické parametry nelze přesně kvantifikovat, jde o volně dostupný nástroj určený především učitelům z praxe. Zvýšení efektivity (nejen distanční) výuky má však nesporně zásadní ekonomické dopady například do oblasti HDP, jak demonstrovaly četné vědecké studie.

  • IČO vlastníka výsledku

    49777513

  • Název vlastníka

    Západočeská univerzita v Plzni