Screeningový nástroj pro identifikaci žáků ohrožených sníženou efektivitou při distanční výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43965976" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43965976 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dist-screening.fpe.zcu.cz/" target="_blank" >https://dist-screening.fpe.zcu.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Screeningový nástroj pro identifikaci žáků ohrožených sníženou efektivitou při distanční výuce
Popis výsledku v původním jazyce
Jedná se o screeningový nástroj umožňující na základě vložených dat jednak identifikovat žáky ohrožené sníženou efektivitou při distanční výuce, jednak pak nastavit vhodně parametry výuky z hlediska užívání aktivních metod učení a poměry sychronní a asynchronní výuky. Ačkoliv je samotný nástroj jednoduchý a vyžaduje vložení poměrně malého množství vstupních dat, jde o výsledek velmi komplexního výzkumu do něhož se zapojilo 70 učitelů českého jazyka, fyziky, matematiky, německého jazyka a zeměpisu, a vice než 1400 žáků základních a středních škol.
Název v anglickém jazyce
A screening tool for identifying students at risk of reduced effectiveness in distance learning
Popis výsledku anglicky
It is a screening tool that allows, based on the entered data, both to identify students at risk of reduced effectiveness in distance learning, and to set appropriate teaching parameters in terms of the use of active learning methods and the ratio of synchronous and asynchronous teaching. Although the tool itself is simple and requires the input of a relatively small amount of input data, it is the result of a very complex research in which 70 teachers of the Czech language, physics, mathematics, German language and geography, and more than 1400 primary and secondary school pupils participated.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL04000147" target="_blank" >TL04000147: Vývoj screeningového nástroje umožňujícího identifikovat žáky ohrožené sníženou efektivitou distanční výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
SW-FPE-22-01
Technické parametry
Aplikace dostupná ke stažení na výše odkazované stránce umožňuje po zadání vstupních dat následující: a) Zhodnocení, jak je třída jako celek připravena na distanční výuku z hlediska očekávané efektivity b) Vyhodnocení připravenosti jendotlivých žáků v tomto ohledu a identifikaci těch obzvláště ohrožených. c) Rámcové doporučení, do jaké míry je ve třídě vhodné využívat metody aktivního učení. d) Rámcové doporučení, jak nastavit poměr synchronnní a asynchronní výuky ve třídě. Výsledky jsou uvedeny jednak číselně, jednak je poskytnut slovní komentář. Kontaktní osoba: doc. Mgr. Jiří Kohout, Ph.D., jkohout4@rek.zcu.cz, tel.: +420 377 636 305.
Ekonomické parametry
Ekonomické parametry nelze přesně kvantifikovat, jde o volně dostupný nástroj určený především učitelům z praxe. Zvýšení efektivity (nejen distanční) výuky má však nesporně zásadní ekonomické dopady například do oblasti HDP, jak demonstrovaly četné vědecké studie.
IČO vlastníka výsledku
49777513
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni