Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Data-driven learning a výuka češtiny jako cizího jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00068443" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00068443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Data-driven learning a výuka češtiny jako cizího jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Záměrem tohoto příspěvku je představit metodu Data-driven learning (DDL) a uvést její možnosti využití ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Tato metoda spojuje jazykovou výuku s korpusovou lingvistikou a přináší do výuky živý autentický jazyk. Jsou popsány dvě hlavní oblasti: 1. Vytváření výukových materiálů (např. slovních spojení, modelových vět) na základě korpusových dat, 2. Cvičení a otázky, jaké lze použít při práci studentů přímo s korpusovým vyhledávačem. Zmíněny budou též konkrétní využití jednotlivých vyhledávačů pro Český národní korpus ve výuce a řešení možných problémů při aplikaci DDL do výuky češtiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Data-driven learning and teaching Czech as a foreign language

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present a method called Data-driven learning (DDL) and to introduce its possible use in teaching Czech as a foreign language. This method connects language teaching with corpus linguistics and brings a lively and authentic language into the classroom. Two main fields are described: 1. Creating corpus-based teaching materials (e.g. collocations, model sentences), 2. The tasks and questions which can be asked in direct use of corpus inteface. The exploitation of Czech NationalCorpus tools will be mentioned as well as the solution of possible problems in application DDL into teaching Czech language.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    22-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus