Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Japanese traditional music and the possibilities of its use in music education in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43966661" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43966661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace5.zcu.cz/bitstream/11025/50657/1/e-verze-2-36-46.pdf" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/bitstream/11025/50657/1/e-verze-2-36-46.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/ZCU.MUSICA.2022.03.35-45" target="_blank" >10.24132/ZCU.MUSICA.2022.03.35-45</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Japanese traditional music and the possibilities of its use in music education in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyzes of philosophical approaches and methods of teaching musical instruments at traditional Japanese schools. These approaches have a long history within the Japanese Iemoto system. This study’s author highlights several similarities between some conceptual settings of the Japanese tradition and Carl Orff’s Schulwerk system. The article formulates a hypothesis about the possibility and expediency of mastering Japanese traditional music in Europe, also considering the pentatonic basis of Japanese modes. The article provides examples of the implementation of this idea (including the improvisational creativity of students on the instruments of Carl Orff in the style of Japanese traditional music) based on a generalization of the author’s practical experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Japanese traditional music and the possibilities of its use in music education in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyzes of philosophical approaches and methods of teaching musical instruments at traditional Japanese schools. These approaches have a long history within the Japanese Iemoto system. This study’s author highlights several similarities between some conceptual settings of the Japanese tradition and Carl Orff’s Schulwerk system. The article formulates a hypothesis about the possibility and expediency of mastering Japanese traditional music in Europe, also considering the pentatonic basis of Japanese modes. The article provides examples of the implementation of this idea (including the improvisational creativity of students on the instruments of Carl Orff in the style of Japanese traditional music) based on a generalization of the author’s practical experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paedagogia Musica

  • ISSN

    2788-2039

  • e-ISSN

    2788-2047

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    35-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus