Japanese traditional music and the possibilities of its use in music education in Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43966661" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43966661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace5.zcu.cz/bitstream/11025/50657/1/e-verze-2-36-46.pdf" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/bitstream/11025/50657/1/e-verze-2-36-46.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/ZCU.MUSICA.2022.03.35-45" target="_blank" >10.24132/ZCU.MUSICA.2022.03.35-45</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Japanese traditional music and the possibilities of its use in music education in Europe
Popis výsledku v původním jazyce
This article analyzes of philosophical approaches and methods of teaching musical instruments at traditional Japanese schools. These approaches have a long history within the Japanese Iemoto system. This study’s author highlights several similarities between some conceptual settings of the Japanese tradition and Carl Orff’s Schulwerk system. The article formulates a hypothesis about the possibility and expediency of mastering Japanese traditional music in Europe, also considering the pentatonic basis of Japanese modes. The article provides examples of the implementation of this idea (including the improvisational creativity of students on the instruments of Carl Orff in the style of Japanese traditional music) based on a generalization of the author’s practical experience.
Název v anglickém jazyce
Japanese traditional music and the possibilities of its use in music education in Europe
Popis výsledku anglicky
This article analyzes of philosophical approaches and methods of teaching musical instruments at traditional Japanese schools. These approaches have a long history within the Japanese Iemoto system. This study’s author highlights several similarities between some conceptual settings of the Japanese tradition and Carl Orff’s Schulwerk system. The article formulates a hypothesis about the possibility and expediency of mastering Japanese traditional music in Europe, also considering the pentatonic basis of Japanese modes. The article provides examples of the implementation of this idea (including the improvisational creativity of students on the instruments of Carl Orff in the style of Japanese traditional music) based on a generalization of the author’s practical experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paedagogia Musica
ISSN
2788-2039
e-ISSN
2788-2047
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
35-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—