Imerzivní virtuální prostředí jako didaktický prostředek pro výuku studentů učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43968936" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43968936 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pdfweb.truni.sk/download?kps/konferencie/juvenilia-paedagogica-2023-zbornik.pdf" target="_blank" >https://pdfweb.truni.sk/download?kps/konferencie/juvenilia-paedagogica-2023-zbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Imerzivní virtuální prostředí jako didaktický prostředek pro výuku studentů učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Virtuální realita nachází stále častější uplatnění v tréninku komunikačních a pedagogicko-psychologických dovedností budoucích učitelů. V rámci disertační práce, jejíž záměry budou v příspěvku představeny, je na Západočeské univerzitě pod názvem Virtuální třída rozvíjeno specifické imerzní prostředí, které simuluje prostředí reálné školní třídy. V příspěvku budou prezentovány technické parametry a didaktická východiska Virtuální třídy, aktuální verze Virtuální třídy i vize jejího rozvoje do budoucna. Virtuální třída je v současné době využívána pro trénink pedagogicko-psychologických dovedností budoucích učitelů geografie. Studenti a didaktici poskytují zpětnou vazbu, díky které je nástroj postupně doplňován o nové prvky (doplňky vybavení třídy, nové typy avatarů, nové akce avatarů, možnost nahrát vlastní prezentaci studentů, nové rozhraní pro nastavení virtuální třídy apod.).
Název v anglickém jazyce
Immersive virtual environment as a didactic tool for teaching student teachers
Popis výsledku anglicky
Virtual reality is increasingly used in the training of communication and pedagogical-psychological skills of future teachers. Within the framework of the dissertation, the intentions of which will be presented in this paper, a specific immersive environment that simulates the environment of a real school classroom is being developed at the University of West Bohemia under the title Virtual Classroom. The paper will present the technical parameters and didactic background of the Virtual Classroom, the current version of the Virtual Classroom and the vision of its future development. The Virtual Classroom is currently used for training pedagogical-psychological skills of future geography teachers. Students and didacticians provide feedback, thanks to which the tool is gradually being supplemented with new elements (additions to classroom equipment, new types of avatars, new avatar actions, the possibility to upload students' own presentations, new interface for setting up the Virtual Classroom, etc.).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů