Sebehodnocení a vzájemné hodnocení studujících učitelství pro základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43970808" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43970808 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2024/01/Itev_2_2023.pdf" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2024/01/Itev_2_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebehodnocení a vzájemné hodnocení studujících učitelství pro základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá standardizací postupů pro sebehodnocení a vzájemné hodnocení výsledků řešení semestrálních projektů studujícími v projektovém praktiku a v prakticky zaměřených seminářích pro budoucí vyučující technických a přírodovědných předmětů vyučovaných na katedře matematiky, fyziky a technické výchovy Západočeské univerzity v Plzni. Navržené evaluační metody rozvíjejí kromě sebehodnocení také dovednosti formulace a přijímání hodnocení ve skupině a strategie pro kontinuální sebezlepšování na základě hlubšího uvědomění si vlastního jednání při řešení technických výzev. Tyto dovednosti studentů učitelství osvojené již během jejich studia na FPE ZČU se dle našeho předpokladu následně přímo promítnou do pedagogické praxe při hodnocení výsledků vzdělávání žáků na základních a středních školách i při sebereflexi vlastní pedagogické činnosti.
Název v anglickém jazyce
Self-evaluation and peer evaluation in teachers education
Popis výsledku anglicky
This article deals with the standardization of procedures for the self-evaluation of the semester projects in project practice and practically oriented seminars for future teachers taught at the department of Mathematics, Physics and Technical Education of the University of West Bohemia in Plzen. The proposed evaluation methods are primarily focused on the development of the formulation and acceptance of evaluation in the study group, on the self-evaluation of one's own activity and on the strategy for continuous self-improvement based on a deeper awareness of the process of creative solution of technical challenges during the completion of tasks in individual subjects. According to our assumption, these skills of students already acquired during their teacher training at the university will subsequently be reflected in teaching practice when evaluating the learning results of pupils in primary and secondary schools as well as during self-reflection of one's own pedagogical activities.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
47-53
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—