Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supporting Learners Through Effective Communication: Student Teachers’ Communication Strategies to Address Learner Behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43971321" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43971321 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/23:00133223

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ro.ecu.edu.au/ajte/vol48/iss3/2/" target="_blank" >https://ro.ecu.edu.au/ajte/vol48/iss3/2/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14221/1835-517X.5910" target="_blank" >10.14221/1835-517X.5910</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Supporting Learners Through Effective Communication: Student Teachers’ Communication Strategies to Address Learner Behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teachers’ communication skills are integral to classroom management skills. If teachers implement effective communication skills and appropriate communication strategies, they are more likely to support learner autonomy, engagement, self-concept, well-being, or responsibility and succeed in behaviour management. This study examines student teachers’ awareness and use of communication strategies to address common disruptive learner behaviours. Although the participants showed limited ability to support learners through communication, they were more likely to identify effective communication responses than to produce them themselves. The study unveils that student teachers in the last year of a graduate program cannot respond to disruptive behaviour without communication roadblocks. They need to develop communication strategies to address disruptions in the classroom, while supporting learner engagement, motivation, self-concept, and autonomy. These findings correspond with other research studies that show a lack of opportunities to develop communication skills during preservice teacher education.

  • Název v anglickém jazyce

    Supporting Learners Through Effective Communication: Student Teachers’ Communication Strategies to Address Learner Behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers’ communication skills are integral to classroom management skills. If teachers implement effective communication skills and appropriate communication strategies, they are more likely to support learner autonomy, engagement, self-concept, well-being, or responsibility and succeed in behaviour management. This study examines student teachers’ awareness and use of communication strategies to address common disruptive learner behaviours. Although the participants showed limited ability to support learners through communication, they were more likely to identify effective communication responses than to produce them themselves. The study unveils that student teachers in the last year of a graduate program cannot respond to disruptive behaviour without communication roadblocks. They need to develop communication strategies to address disruptions in the classroom, while supporting learner engagement, motivation, self-concept, and autonomy. These findings correspond with other research studies that show a lack of opportunities to develop communication skills during preservice teacher education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Australian Journal of Teacher Education

  • ISSN

    1835-517X

  • e-ISSN

    1835-517X

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    19-36

  • Kód UT WoS článku

    001143091200003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85184818362