Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The rational operation of the urban transport line network by minimisation of the needed vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F10%3A00503449" target="_blank" >RIV/49777513:23510/10:00503449 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The rational operation of the urban transport line network by minimisation of the needed vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the problem of minimising the number of vehicles needed to operate the lines of the public mass transportation network. To solve this problem the methods of linear programming are used. There are four mathematical models described inwhich the vehicles are assigned to the individual lines. The models arise from the mathematical model PRIVOL, and they vary from this model especially by the variety of the rolling-stock the transport company has at disposal. By means of the constructedmodels a number of numerical experiments concerning the network corresponding to a medium-sized town were performed using the four constructed models. The main contribution of the presented modifications of the original model PRIVOL consists in the fact, that instead of the optimal number of seats the new models are able to directly find an optimal number of vehicles needed to operate the particular lines to meet the expected demand of the passengers.

  • Název v anglickém jazyce

    The rational operation of the urban transport line network by minimisation of the needed vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problem of minimising the number of vehicles needed to operate the lines of the public mass transportation network. To solve this problem the methods of linear programming are used. There are four mathematical models described inwhich the vehicles are assigned to the individual lines. The models arise from the mathematical model PRIVOL, and they vary from this model especially by the variety of the rolling-stock the transport company has at disposal. By means of the constructedmodels a number of numerical experiments concerning the network corresponding to a medium-sized town were performed using the four constructed models. The main contribution of the presented modifications of the original model PRIVOL consists in the fact, that instead of the optimal number of seats the new models are able to directly find an optimal number of vehicles needed to operate the particular lines to meet the expected demand of the passengers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus