Optimization of the Urban Line Network Using a Mathematical Programming Approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86083386" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86083386 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimization of the Urban Line Network Using a Mathematical Programming Approach
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the line-planning problem related to urban public transport. Given the transportation network in a city, the origin?destination matrix of travel demands, and the fleet of available vehicles, the goal is to design the routes and frequencies of lines. The proposed solution method is a combination of the exact mathematical programming algorithm and a trip assignment procedure. The solution process consists of three stages: (i) initialization, (ii) designing the line network and settingthe initial frequencies of selected lines, (iii) solution improvement. In the first stage, an initial set of feasible lines is proposed. In the second stage, an optimal subset of candidate lines is selected and initial frequencies of lines are computedby solving a mathematical programming model of the line-planning problem. The problem is formulated as a multiple criteria optimization problem, where the criteria reflect travelers? demand for a high quality service, operator?s interest
Název v anglickém jazyce
Optimization of the Urban Line Network Using a Mathematical Programming Approach
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the line-planning problem related to urban public transport. Given the transportation network in a city, the origin?destination matrix of travel demands, and the fleet of available vehicles, the goal is to design the routes and frequencies of lines. The proposed solution method is a combination of the exact mathematical programming algorithm and a trip assignment procedure. The solution process consists of three stages: (i) initialization, (ii) designing the line network and settingthe initial frequencies of selected lines, (iii) solution improvement. In the first stage, an initial set of feasible lines is proposed. In the second stage, an optimal subset of candidate lines is selected and initial frequencies of lines are computedby solving a mathematical programming model of the line-planning problem. The problem is formulated as a multiple criteria optimization problem, where the criteria reflect travelers? demand for a high quality service, operator?s interest
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Sustainable Development and Planning
ISSN
1743-7601
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
288 - 301
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—