Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of the Urban Line Network Using a Mathematical Programming Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86083386" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86083386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of the Urban Line Network Using a Mathematical Programming Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the line-planning problem related to urban public transport. Given the transportation network in a city, the origin?destination matrix of travel demands, and the fleet of available vehicles, the goal is to design the routes and frequencies of lines. The proposed solution method is a combination of the exact mathematical programming algorithm and a trip assignment procedure. The solution process consists of three stages: (i) initialization, (ii) designing the line network and settingthe initial frequencies of selected lines, (iii) solution improvement. In the first stage, an initial set of feasible lines is proposed. In the second stage, an optimal subset of candidate lines is selected and initial frequencies of lines are computedby solving a mathematical programming model of the line-planning problem. The problem is formulated as a multiple criteria optimization problem, where the criteria reflect travelers? demand for a high quality service, operator?s interest

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of the Urban Line Network Using a Mathematical Programming Approach

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the line-planning problem related to urban public transport. Given the transportation network in a city, the origin?destination matrix of travel demands, and the fleet of available vehicles, the goal is to design the routes and frequencies of lines. The proposed solution method is a combination of the exact mathematical programming algorithm and a trip assignment procedure. The solution process consists of three stages: (i) initialization, (ii) designing the line network and settingthe initial frequencies of selected lines, (iii) solution improvement. In the first stage, an initial set of feasible lines is proposed. In the second stage, an optimal subset of candidate lines is selected and initial frequencies of lines are computedby solving a mathematical programming model of the line-planning problem. The problem is formulated as a multiple criteria optimization problem, where the criteria reflect travelers? demand for a high quality service, operator?s interest

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Sustainable Development and Planning

  • ISSN

    1743-7601

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    288 - 301

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus