Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelovanie správania cestujúcich pri návrhu liniek mestskej hromadnej dopravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F10%3A10225053" target="_blank" >RIV/61989100:27230/10:10225053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelovanie správania cestujúcich pri návrhu liniek mestskej hromadnej dopravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku představujeme matematický model a postup řešení úlohy návrhu tras a frekvencí linek městské hromadné dopravy. V návrhu zohledňujeme protichůdná kritéria: efektivitu dopravy, která je prioritním kritériem dopravce, kvalitu dopravy z pohledu cestujících vyjádřenou dobou jízdy ve vozidle, dobou čekání, počtem přestupů a pohodlím při cestování a vlivy na životní prostředí vyjádřené množstvím produkovaných emisí. Nákladové a emisní kritérium vede k minimalizaci počtu linek a spojů, naopak cestujícívyžadují co nejhustší časový a prostorový rozvrh. Návrh, který představujeme v článku, je kompromisním řešením z hlediska uvedených kritérií. Návrh zohledňuje také chování cestujících v situaci, kdy si při cestování z dané výchozí do cílové zastávky mohou vybrat jedno z více dopravních spojení. Rozhodování cestujících mezi variantními trasami modelujeme pomocí matematického modelu diskrétního výběru. Navržený postup jsme ověřili na síti linek městské hromadné dopravy v Žilině.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Passengers Behavior in the Design of Line Urban Mass Transport

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper we present the mathematical model and his solution methodology for the design of routes and frequencies of urban public transport lines. In the designed we take into consideration several conflicting criteria: transport efficiency which is acriterion preferred by an operator, transport quality from the view of the passengers expressed by travelling time in a vehicle, waiting time, number of transfers, travelling comfort, and environmental impact expressed by air pollution production.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvantitativní metody v dopravních a logistických systémech I

  • ISBN

    978-80-7395-297-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    29. 4. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku