Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fair Trade through the eyes of Czech and German students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F11%3A43895715" target="_blank" >RIV/49777513:23510/11:43895715 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fair Trade through the eyes of Czech and German students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current market penetration of Fair Trade products particularly in the Czech Republic does not meet their supporters' expectations. Based on past research by the paper's authors, this situation may be due to the insufficient promotion and limited awareness of the concept itself. The aim of the paper is to compare the levels of awareness and knowledge of the Fair Trade concept among Czech and German students, including the quantification of customer numbers in this relatively narrow segment. Germany represents the biggest FT consumer market in the world. Other objectives of the paper are to discover to what extent young people are informed about Fair Trade, and whether they are already buying its products; to compare the attitude of Czech and Germanstudents toward the idea of fair trade as such; and to reach conclusions useful for Czech organizations that promote the Fair Trade concept.

  • Název v anglickém jazyce

    Fair Trade through the eyes of Czech and German students

  • Popis výsledku anglicky

    The current market penetration of Fair Trade products particularly in the Czech Republic does not meet their supporters' expectations. Based on past research by the paper's authors, this situation may be due to the insufficient promotion and limited awareness of the concept itself. The aim of the paper is to compare the levels of awareness and knowledge of the Fair Trade concept among Czech and German students, including the quantification of customer numbers in this relatively narrow segment. Germany represents the biggest FT consumer market in the world. Other objectives of the paper are to discover to what extent young people are informed about Fair Trade, and whether they are already buying its products; to compare the attitude of Czech and Germanstudents toward the idea of fair trade as such; and to reach conclusions useful for Czech organizations that promote the Fair Trade concept.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New trends of business managament in theory and practic in crossborder comparison

  • ISBN

    978-3-86367-007-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    113-123

  • Název nakladatele

    Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H.

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    Mariánské Lázně

  • Datum konání akce

    14. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku