Podmínky pro rozvoj fair trade v České republice.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24759384%3A_____%2F16%3AN0000021" target="_blank" >RIV/24759384:_____/16:N0000021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podmínky pro rozvoj fair trade v České republice.
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním účelem této zprávy je shrnout klíčové zjištění a výsledky z řešení projektu v roce 2016 týkajících se jednotlivých oblastí. V této zprávě jsou analyzovány a v detailu popsány aspekty spojené s místem prodeje fairtradových výrobků, zvláště povědomí o místě prodeje fairtradových výrobků, místo nákupu fairtradových výrobků a dostupnost fairtradových výrobků. V další části je pozornost věnována některým postojům spotřebitelů, na základě kterých je možné indikovat míru jejich podpory rozšíření prodeje fairtradových výrobků: vnímají nabídky fairtradových výrobků, názor na prodej fairtradových výrobků v běžné obchodní síti, názor na větší rozsah nabízeného zboží na trhu, názor na vybraná opatření ke zvýšení prodeje fairtradových výrobků a ochota realizovat kroky na podporu prodeje fairtradových výrobků. Data prezentovaná v této zprávě byla získávána metodou face-to-face na vzorku obyvatel ČR, který byl vybrán pomocí kvótního výběru; celkem bylo provedeno 1.327 interview. Ke zpracování dat byly použity kvantitativní analytické metody.
Název v anglickém jazyce
Conditions for fair trade development in the Czech Republic.
Popis výsledku anglicky
The principal purpose of the paper is summing up the key findings and results of the project in 2016 with respect to the various areas. The paper analyses and describes in detail the aspects related to the places selling Fair Trade products, in particular the awareness of places selling Fair Trade products, places where Fair Trade products are bought and the availability of Fair Trade products. It then focuses on certain consumer attitudes that allow for indicating the degree of their support to the concept of Fair Trade products: their perceptions of Fair Trade products on offer, selling Fair Trade products in standard shops, a greater range of the goods offered on the market, selected measures intended for increasing the sales of Fair Trade products and the willingness to take steps towards encouraging the sales of Fair Trade products. A quantitative approach was chosen for the research; data were obtained by face-to-face interview on a sample of the Czech population, which was selected using quota sampling; overall 1,327 valid interviews were conducted.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
23
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Neuveden
Verze
—