Podmínky pro rozvoj fair trade v České republice. Souhrnná zpráva z projektu CZ.2.01.2014.221.011 za rok 2015
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24759384%3A_____%2F15%3A%230000094" target="_blank" >RIV/24759384:_____/15:#0000094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podmínky pro rozvoj fair trade v České republice. Souhrnná zpráva z projektu CZ.2.01.2014.221.011 za rok 2015
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva prezentuje hlavní zjištění z výzkumného šetření realizovaného v rámci řešení projektu č. CZ.2.01.2014.221.011 s názvem Podmínky pro rozvoj fair trade v České republice. Hlavním účelem této zprávy je shrnout klíčové zjištění a výsledky z řešení projektu v roce 2015. V této zprávě jsou analyzovány a v detailu popsány typické behaviorální vzorce nákupního chování týkající se fairtradových výrobků. Konkrétně je určen sociodemografický profil spotřebitelů fairtradových výrobků, nejčastěji nakupované fairtradové produkty, průměrná útrata za fairtradové výrobky a konkrétní formy nákupního chování v souvislosti s postojem respondenta k nakupování jako takovému, místem nákupu těchto výrobků a celkovými výdaji za potraviny. Dále je analyzován vliv ceny na nákup fairtradových výrobků a je provedena modelace cenové citlivosti ve vztahu k fairtradovým výrobkům. Data prezentovaná v této zprávě byla získávána metodou face-to-face na vzorku obyvatel ČR, který byl vybrán pomocí kvótního výběru; celkem bylo provedeno 1.327 interview. Ke zpracování dat byly použity kvantitativní analytické metody.
Název v anglickém jazyce
Conditions for fair trade development in the Czech Republic. 2015 summary research report of project CZ.2.01.2014.221.011
Popis výsledku anglicky
Report presents the final results during the second year of the project no. CZ.2.01.2014.221.011, entitled Conditions for fair trade development in the Czech Republic. The principal purpose of the paper is summing up the key findings and results of the project in 2015. The paper analyses and describes in detail the tipical purchasing behaviour related to fair trade products; in particular the sociodemographic profile of fair trade products consumers, the most commonly purchased fair trade products, the average spending on fair trade products and specific forms of buying behavior in relation to the respondent's attitude to shopping as such, the place of purchase of these products and total food expenditure. Furthermore, the influence of the price on fairtrade purchasing behaviour and price sensitivity model and willingness to pay was analysed. A quantitative approach was chosen for the research; data were obtained by face-to-face interview on a sample of the Czech population, which was selected using quota sampling; overall 1,327 valid interviews were conducted.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50704 - Environmental sciences (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
21
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—