Podmínky pro uplatnění fair trade v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24759384%3A_____%2F12%3A02001304" target="_blank" >RIV/24759384:_____/12:02001304 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.inesan.eu/files/web_3_podminky.pdf" target="_blank" >http://www.inesan.eu/files/web_3_podminky.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podmínky pro uplatnění fair trade v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Leták informuje o hlavních zjištěních z výzkumného šetření realizovaného v rámci řešení projektu č. CZ.2.01.2011.221.001 s názvem „Přístup obyvatel ČR k fair trade”. Prezentované výsledky identifikují a charakterizují postoje veřejnosti k hlavním specifickým rysům fairtradových výrobků; přehled těchto postojů slouží k odhadu dalšího rozvoje zájmu spotřebitelů o fairtradové výrobky v ČR. Předmětem prezentovaných výsledků je dále charakterizace vybraných důvodů pro nákup fairtradových výrobků. Samostatným tématem je ochota zaplatit vyšší cenu za fairtradové výrobky, která je dána certifikovaným způsobem výroby/produkce. Hlavním cílem celého projektu je hodnocení vlivu vybraných společenských podmínek na rozvoj fair trade v České republice, stanovení hlavních faktorů ovlivňujících zájem veřejnosti o fairtradové výrobky a rozšíření poznatkové báze o nákupním chování a nákupních preferencích týkajících se fairtradových výrobků. Data prezentovaná v tomto letáku byla získávána metodou face-to-face na vzorku obyvatel ČR, který byl vybrán pomocí kvótního výběru; celkem bylo provedeno 1.188 interview.
Název v anglickém jazyce
Conditions for fair trade development in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Leaflet illustrates the main findings from the survey conducted within the project no. CZ.2.01.2011.221.001, entitled “Perception of Czech inhabitants to fair trade”. The results identify and characterize attitudes toward the distinct features of fair trade products; an overview of these attitudes is used for estimation of furthermore development of consumer interest in fair trade products in Czech Republic. Further, the presented results characterize the selected reasons for fair trade products purchase. Specific topic is the willingness to pay a higher price for fair trade products. The main objective of this project is to evaluate the effect of selected social conditions for the development of fair trade in the Czech Republic in order to determine the main factors affecting public interest in fair trade products and to expand data on shopping behavior and shopping preferences regarding fair trade products. Data published in this leaflet is based on a sample of the Czech population that was selected by quota sampling; 1,188 face-to-face interviews were conducted.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50704 - Environmental sciences (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů