Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Study Supports Used in Teaching Financial Accounting

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F14%3A43922091" target="_blank" >RIV/49777513:23510/14:43922091 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/14:64000

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Study Supports Used in Teaching Financial Accounting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching financial accounting at universities cannot do without teaching aids, or more precisely study supports. This paper aims first to characterize the teaching aids used in teaching financial accounting at the FEK UWB in Pilsen, then to define whichof them fulfil the criteria of study supports, to present the results of research focusing on the evaluation of these supports, and finally to inform about innovations being prepared in the supports at the FEK UWB in Pilsen. The paper presents partial results of the research conducted in the 2012 - 2014 years through a questionnaire survey. This survey pointed to the fact that students prefer professional books to e-learning, it also defined the advantages and disadvantages of the two study supports andcharacterized ways in which students solve a situation when their study aids fail to provide them with complete or adequate information necessary for understanding the issues.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Study Supports Used in Teaching Financial Accounting

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching financial accounting at universities cannot do without teaching aids, or more precisely study supports. This paper aims first to characterize the teaching aids used in teaching financial accounting at the FEK UWB in Pilsen, then to define whichof them fulfil the criteria of study supports, to present the results of research focusing on the evaluation of these supports, and finally to inform about innovations being prepared in the supports at the FEK UWB in Pilsen. The paper presents partial results of the research conducted in the 2012 - 2014 years through a questionnaire survey. This survey pointed to the fact that students prefer professional books to e-learning, it also defined the advantages and disadvantages of the two study supports andcharacterized ways in which students solve a situation when their study aids fail to provide them with complete or adequate information necessary for understanding the issues.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2014

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    214-221

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    PEF ČZU v Praze

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000351960900028