Evaluation of Study Supports Used in Teaching Financial Accounting
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F14%3A43922091" target="_blank" >RIV/49777513:23510/14:43922091 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41110/14:64000
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of Study Supports Used in Teaching Financial Accounting
Popis výsledku v původním jazyce
Teaching financial accounting at universities cannot do without teaching aids, or more precisely study supports. This paper aims first to characterize the teaching aids used in teaching financial accounting at the FEK UWB in Pilsen, then to define whichof them fulfil the criteria of study supports, to present the results of research focusing on the evaluation of these supports, and finally to inform about innovations being prepared in the supports at the FEK UWB in Pilsen. The paper presents partial results of the research conducted in the 2012 - 2014 years through a questionnaire survey. This survey pointed to the fact that students prefer professional books to e-learning, it also defined the advantages and disadvantages of the two study supports andcharacterized ways in which students solve a situation when their study aids fail to provide them with complete or adequate information necessary for understanding the issues.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Study Supports Used in Teaching Financial Accounting
Popis výsledku anglicky
Teaching financial accounting at universities cannot do without teaching aids, or more precisely study supports. This paper aims first to characterize the teaching aids used in teaching financial accounting at the FEK UWB in Pilsen, then to define whichof them fulfil the criteria of study supports, to present the results of research focusing on the evaluation of these supports, and finally to inform about innovations being prepared in the supports at the FEK UWB in Pilsen. The paper presents partial results of the research conducted in the 2012 - 2014 years through a questionnaire survey. This survey pointed to the fact that students prefer professional books to e-learning, it also defined the advantages and disadvantages of the two study supports andcharacterized ways in which students solve a situation when their study aids fail to provide them with complete or adequate information necessary for understanding the issues.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2014
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
214-221
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences, Faculty of Economics and Management
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
PEF ČZU v Praze
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000351960900028