Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trends and Management of Private Preschool Education in Conditions of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F14%3A43922093" target="_blank" >RIV/49777513:23510/14:43922093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trends and Management of Private Preschool Education in Conditions of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the research results in the field of financial management in the conditions of preschool education provision. At first the theoretical framework that describes the history and current situation in this sector is given. Then the possibilities of preschool education provision are analyzed. The article deals with the comparison of preschool education provided by the public preschool and education provided by the private preschool. The situation of private preschool is explained using thenon financial and financial data of selected private preschool. In conclusion, the article assesses the position of private preschool within the preschool education provided in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Trends and Management of Private Preschool Education in Conditions of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the research results in the field of financial management in the conditions of preschool education provision. At first the theoretical framework that describes the history and current situation in this sector is given. Then the possibilities of preschool education provision are analyzed. The article deals with the comparison of preschool education provided by the public preschool and education provided by the private preschool. The situation of private preschool is explained using thenon financial and financial data of selected private preschool. In conclusion, the article assesses the position of private preschool within the preschool education provided in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vision 2020: Sustainable Growth, Economic Development, and Global Competitiveness. Proceedings of the 23rd International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9860419-2-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1024-1032

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    13. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku