Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social and Economic Aspects of the Limited Availability of Preschool Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43925877" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43925877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social and Economic Aspects of the Limited Availability of Preschool Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper summarizes findings resulting from the studies focused on conditions of preschool education provision in the Czech Republic. This study describes the current situation in the field of preschool education and highlights some of the weaknesses. The main aim of this article is to assess possible impact of insufficient availability of preschool education to social and economic areas. At first the theoretical framework that describes the history, legislative framework and current situation in preschool education is given. Demographic trends in the Czech Republic are further examined. Then the possibilities of preschool education provision are analyzed. In conclusion, the article assesses aspects of limited availability of preschool education in the Czech Republic and divides them to social and economic impacts. The results of the analysis reveal that improving the availability of preschool education allows reduction of the number of children and youth with special educational need

  • Název v anglickém jazyce

    Social and Economic Aspects of the Limited Availability of Preschool Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes findings resulting from the studies focused on conditions of preschool education provision in the Czech Republic. This study describes the current situation in the field of preschool education and highlights some of the weaknesses. The main aim of this article is to assess possible impact of insufficient availability of preschool education to social and economic areas. At first the theoretical framework that describes the history, legislative framework and current situation in preschool education is given. Demographic trends in the Czech Republic are further examined. Then the possibilities of preschool education provision are analyzed. In conclusion, the article assesses aspects of limited availability of preschool education in the Czech Republic and divides them to social and economic impacts. The results of the analysis reveal that improving the availability of preschool education allows reduction of the number of children and youth with special educational need

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1490-1503

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Amsterdam

  • Datum konání akce

    7. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000360508700147