Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FUNDRAISING AND ITS REALIZATION IN COMMUNITY SERVICES PROVIDING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F14%3A43923579" target="_blank" >RIV/49777513:23510/14:43923579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://soskin.info/print/ea/new/2014" target="_blank" >http://soskin.info/print/ea/new/2014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FUNDRAISING AND ITS REALIZATION IN COMMUNITY SERVICES PROVIDING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The target of this paper is to present the results of a qualitative research in fundraising with a specific focus on the non-profit sector in the Czech Republic. A complex analysis and comparison of non-profit organizations taxonomy was performed, further on, the definition, position, content and meaning of fundraising and its role in providing community services was identified. The primary output of the researched fundraising issue is the methodical process proposal of fundraising realization in the non-profit sector in the context of fundraising methods efficiency evaluation. Fundraising together with the public relations, marketing and lobbing influences internal and external relations quality at every organization and directly influences its brand,reputation and image. Fundraising demands strategic planning and thorough linking with the main activity of the organization, it should count with external influences changing and flexibly react to them. The paper was made within the pro

  • Název v anglickém jazyce

    FUNDRAISING AND ITS REALIZATION IN COMMUNITY SERVICES PROVIDING

  • Popis výsledku anglicky

    The target of this paper is to present the results of a qualitative research in fundraising with a specific focus on the non-profit sector in the Czech Republic. A complex analysis and comparison of non-profit organizations taxonomy was performed, further on, the definition, position, content and meaning of fundraising and its role in providing community services was identified. The primary output of the researched fundraising issue is the methodical process proposal of fundraising realization in the non-profit sector in the context of fundraising methods efficiency evaluation. Fundraising together with the public relations, marketing and lobbing influences internal and external relations quality at every organization and directly influences its brand,reputation and image. Fundraising demands strategic planning and thorough linking with the main activity of the organization, it should count with external influences changing and flexibly react to them. The paper was made within the pro

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economic Annals-XXI

  • ISSN

    1728-6220

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9-10(1)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9-10(1)

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    89-93

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus